Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Παραοικονομία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Παραοικονομία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Ιατρός που ενεπλάκη στο σκάνδαλο εικονικής συνταγογράφησης εντέλλεται να αποζημιώσει τους κληρονόμους θύματός του

Με απόφαση που εξέδωσε χθες το Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου (τακτική διαδικασία) έγινε εν μέρει δεκτή η αγωγή που άσκησαν οι κληρονόμοι ενός ημεδαπού κατά ενός ιατρού του ΕΦΚΑ ενώ απορρίφθηκε για τον δεύτερο ενάγοντα, έναν φαρμακοποιό, για αδικοπραξία εις βάρος του εκλιπόντος συγγενούς τους.

Το ιστορικό της υπόθεσης φέρεται να έχει ως εξής:

Περί τα μέσα του μηνός Δεκεμβρίου του έτους 2012, ο αρχικός ενάγων, κλήθηκε από εκπρόσωπο της υπηρεσίας ελέγχου δαπανών υγείας φορέων κοινωνικής ασφάλισης του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τις υποψίες που υπήρχαν εκείνη την περίοδο, ότι ιατρός του ΙΚΑ στην πόλη της Ρόδου, εξέδιδε συνταγές στο όνομά του και εν αγνοία του και ότι φαρμακοποιός, επίσης στην πόλη της Ρόδου, εκτελούσε τις ανωτέρω εικονικές συνταγές.

Ένα νέο Μνημόνιο κοστίζουν ετησίως “φακελάκια”, παραοικονομία και ιδιωτικές πληρωμές στην Υγεία

Ο μαιευτήρας ζήτησε το βάρος του παιδιού σε χιλιάδες ευρώ. Ο χειρουργός το βάρος του νυστεριού σε χρυσό. Ο ορθοπεδικός το βάρος του μοσχεύματος σε πλατίνα...
Τα περιστατικά είναι πολλά και διαμορφώνουν ένα βουνό από οργή και εθνικό πλούτο. Πνίγουν τους ασθενείς την ώρα της ανάγκης και εντείνουν τις κοινωνικές ανισότητες.
Οι αποκαλούμενες “ιδιωτικές πληρωμές” (out of pocket), ανέρχονται ετησίως σε 5 δισ. ευρώ. Τόσο περίπου κόστισε στους φορολογούμενους και η...αναθεωρημένη εκδοχή του τρίτου Μνημονίου, που ψηφίστηκε το 2017.
Η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια σε ιδιωτικές πληρωμές στην Υγεία, νόμιμες και άτυπες. Οι πολίτες πληρώνουν το 34% του ποσού που διατίθεται κάθε χρόνο για την Υγεία από όλες τις πλευρές: κράτος, κοινωνική και ιδιωτική ασφάλιση.
Το ποσοστό είναι σημαντικά χαμηλότερο στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες (περίπου 20%), όπου η Πολιτεία καλύπτει σαφώς περισσότερες ανάγκες περίθαλψης.
Οι ιδιωτικές πληρωμές είναι μόλις 10% σε προηγμένες χώρες, όπως η Γαλλία, το Λουξεμβούργο και οι Κάτω Χώρες και 40% στη Βουλγαρία και στη Λετονία...
Δεν είναι τυχαίο πως ένα στα δέκα ελληνικά νοικοκυριά αντιμετωπίζει “καταστροφική δαπάνη Υγείας”, καλούμενο να πληρώσει το κόστος επέμβασης ή θεραπείας, το οποίο τού προκαλεί οικονομική καταστροφή.
Πρόκειται, δηλαδή, για πληρωμές, οι οποίες υπερβαίνουν την ικανότητα το νοικοκυριού να τις καλύψει.
Στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες, τον κίνδυνο αυτό αντιμετωπίζει πολύ μικρό ποσοστό του πληθυσμού: λιγότερο από το 2% των νοικοκυριών στη Γαλλία, την Ιρλανδία, τη Σλοβενία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η ανισότητα διαπερνά τις κοινωνίες, καθώς τη δοκιμασία αυτή υφίστανται τα πιο αδύναμα οικονομικά μέλη της κοινωνίας...

Δείκτης

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), οι “καταστροφικές δαπάνες” αποτελούν κρίσιμο δείκτη για την υγειονομική κάλυψη του πληθυσμού μίας χώρας.
Όπου τα συστήματα Υγείας δεν παρέχουν επαρκή κάλυψη, οι άνθρωποι μπορεί να μην έχουν αρκετά χρήματα για να πληρώσουν για την υγειονομική περίθαλψη ή να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Η απουσία του πλαισίου κάλυψης, μειώνει την πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, υπονομεύει την υγεία, εμβαθύνει τη φτώχεια και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες.

Οι επιστήμονες του ΟΟΣΑ υπογραμμίζουν πως οι ιδιωτικές πληρωμές είναι υψηλότερες σε χώρες, όπου σημαντικές ομάδες του πληθυσμού αποκλείονται από την κάλυψη.

Παγόβουνο

Το πρόσφατο περιστατικό με τον μαιευτήρα που ζήτησε το βάρος του παιδιού σε χιλιάρικα, είναι η κορυφή του παγόβουνου.
Δεν είναι, όμως, καθολικό, καθώς μεγάλο μέρος των νοσοκομειακών γιατρών ασκούν με αξιοπρέπεια και αυταπάρνηση το δύσκολο έργο τους.
“Έχουμε υποχρέωση να συμβάλλουμε ώστε να διασφαλιστεί δωρεάν Υγεία για όλους τους πολίτες και ειδικά για τους οικονομικά ασθενέστερους ασθενείς”, σχολίασε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών (ΙΣΑ).
Ο Γιώργος Πατούλης κάλεσε την Πολιτεία να διασφαλίσει αξιοπρεπείς αμοιβές και συνθήκες εργασίας για την πλειοψηφία των ιατρών που στηρίζουν το ΕΣΥ.

Στον δρόμο για τη Βουλή το νομοσχέδιο για το πλαστικό χρήμα – Τι προβλέπει

Σφίγγει ο «πλαστικός» κλοιός στους κλάδους που φοροδιαφεύγουν – 
Μόνο με πλαστικό χρήμα το «χτίσιμο» του αφορολόγητου από 1ης Ιανουαρίου – Υποχρεωτικά με κάρτα οι δαπάνες άνω των 500 ευρώ και οι πληρωμές σε γιατρούς
Τον δρόμο της Βουλής αναμένεται να πάρει εντός της εβδομάδας – πιθανώς και αύριο Δευτέρα -το περίφημο νομοσχέδιο για την επέκταση της χρήσης του πλαστικού χρήματος, με την οποία θα «χτίζεται» το αφορολόγητο για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι στο νομοσχέδιο δεν θα περιλαμβάνεται η πολυαναμενόμενη διάταξη για τον ακατάσχετο λογαριασμό που θα χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για συναλλαγές με πλαστικό χρήμα.
Όπως έγραφε νωρίτερα μέσα στον μήνα το Newmoney, η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για τον ακατάσχετο, δεν πέρασε τελικά από τους θεσμούς, προκαλώντας έντονη δυσφορία στο υπουργείο Οικονομικών. Το μόνο που μπόρεσε να «περάσει» το ΥΠΟΙΚ ήταν ένας επιχειρηματικός τραπεζικός λογαριασμός στις διατάξεις για τα φυσικά πρόσωπα που προβλέπει ότι η εφορία, οι τράπεζες και τα Ταμεία δεν θα μπορούν να κατάσχουν χρήματα από τον λογαριασμό αν αυτός έχει κατατεθειμένα έως 1.250 ευρώ. Στα μεγαλύτερα ποσά θα μπορεί να κατάσχεται το 50% της διαφοράς μεταξύ 1.250 και 1.500 ευρώ, ενώ για χρέη άνω των 1.500 ευρώ, τότε θα μπορεί να κατάσχονται όλα τα χρήματα πάνω από το ποσό αυτό, εφόσον φυσικά έχει χρήματα ο λογαριασμός.

Καλοστημένη κομπίνα σε βάρος του ΕΟΠΥΥ

Αιμίλιος Νεγκής - Virus

Μία μεγάλη κομπίνα φαίνεται ότι έχει στηθεί σε βάρος του ΕΟΠΥΥ. Ορισμένες ιδιωτικές κλινικές φέρονται να χρεώνουν πανάκριβα, ιατρικά υλικά τόσο τους ασθενείς όσο και στον οργανισμό! Μάλιστα, το «φέσι» υπολογίζεται ότι μπορεί να ξεπερνά ακόμη και τα 60 εκατ. ευρώ το χρόνο!

Πώς λειτουργεί η κομπίνα; Οι καταγγελίες που έχει στη διάθεσή της η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, αναφέρουν ότι: ορισμένες ιδιωτικές κλινικές, ενώ εισπράττουν από τον οργανισμό την τιμή του νοσηλίου (Κλειστού Ενοποιημένου Νοσηλίου-ΚΕΝ), το οποίο περιλαμβάνει και το κόστος πάσης φύσεως υλικών, που χρησιμοποιούνται σε μια χειρουργική επέμβαση, παράλληλα με διαφόρους τρόπους μεταφέρουν το κόστος των υλικών και στον ασφαλισμένο!

Πρόκειται κυρίως για επανορθωτικές επεμβάσεις, στις οποίες χρησιμοποιούνται ειδικά υλικά, όπως αρθροπλαστικές κλπ. Συνολικά, το 2015, οι ιδιωτικές κλινικές υπέβαλλαν στον ΕΟΠΥΥ νοσήλια ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ. Από αυτά περίπου το ένα τρίτο εκτιμάται ότι αφορούν νοσηλείες για επεμβάσεις με ειδικά υλικά. Έτσι, χονδρικά υπολογίζεται ότι το φέσι στον οργανισμό πρέπει να ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ.

Στο 1,5 δισ. ευρώ η παραοικονομία στην Υγεία

 ΤΟ ΒΗΜΑ

Τα συμπεράσματα της 8ης επιστημονικής εκδήλωσης με αντικείμενο τη «Δωροδοκία - δωροληψία» στην Υγεία

Σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, η έκταση της διαφθοράς στον υγειονομικό τομέα είναι δύσκολο επακριβώς να προσδιοριστεί

«Δωροδοκία - δωροληψία στην Υγεία». Ενα θέμα που από την αρχαιότητα έχει απασχολήσει ειδικούς, γιατρούς, οικονομολόγους, νομικούς, δημοσιογράφους, πολιτικούς αλλά και τον κάθε πολίτη στην καθημερινότητά του. Με αυτό το αντικείμενο συζήτησης πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015 η 8η επιστημονική εκδήλωση της Ελληνικής Εταιρείας Αναπαραγωγικής Ιατρικής (ΕΕΑΙ).

«Η διαφθορά αυτή καθαυτή έχει ηθική διάσταση και οδηγεί σε μια σειρά ποινικών αδικημάτων όπως η δωροδοκία, η απάτη, η απιστία και η παράβαση καθήκοντος. Ποιοι είναι αυτοί οι μερικοί και γενικοί παράγοντες που όταν συντρέχουν επωάζουν, υποθάλπουν τη διαπλοκή με οικονομικό όφελος και με αντίστοιχη ζημιά του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των πολιτών της κοινωνίας συνολικά;» διερωτάται ο πρόεδρος της ΕΕΑΙ καθηγητής Ευγένιος Κουμαντάκης.

«Ο κύριος με την τσάντα» που βλάπτει την Υγεία, τα σκάνδαλα, οι καταγγελίες

Καταγγελίες για τα... έργα και ημέρες ανώτατου υπαλλήλου του υπουργείου Υγείας, ο οποίος ήταν γνωστός στις εταιρείες φαρμάκων, ιατρικών ειδών και στις ιδιωτικές κλινικές και ως «ο κύριος με την τσάντα», έφθασαν προ ημερών στα χέρια του υπουργού Υγείας κ. Ανδρέα Ξανθού. Στις ενυπόγραφες αναφορές που εστάλησαν στο υπουργείο Υγείας και πήραν αριθμό πρωτοκόλλου στις 12 Οκτωβρίου 2015, υπάρχουν, μεταξύ άλλων, καταγγελίες για«σκόπιμη απόκρυψη κρίσιμων στοιχείων» προκειμένου να ανασταλεί ο έλεγχος σε μεγάλο οργανισμό που εποπτεύεται από το συγκεκριμένο υπουργείο. 

Οι καταγγέλλοντες αφήνουν αιχμές για τη διαδικασία που ακολουθούσε στους ελέγχους «σχεδόν αποκλειστικά στις ιδιωτικές κλινικές», ακόμη και για τον τρόπο με τον οποίο έχτισε την εξοχική κατοικία του σε ένα από τα μεγαλύτερα νησιά της χώρας, ενώ ζητούν εξηγήσεις από πρώην υπουργούς Υγείας για το ότι  δεν εξέτασαν την τελευταία πενταετία σωρεία καταγγελιών, βάζοντας ουσιαστικά και τυπικά «ταφόπλακα» στην υπόθεση. 

Το θέμα αποκτά μεγαλύτερη σημασία αυτή την περίοδο, καθώς ο τέως γενικός γραμματέας Υγείας κ. Σπύρος Κοκκινάκης διαβίβασε στις 14 Οκτωβρίου 2015 (λίγες ημέρες πριν από την αντικατάστασή του από τον κ.Πέτρο Γιαννουλάτο) τις καταγγελίες στον υπουργό κ. Ξανθό, προτείνοντάς του «την έκδοση εντολής ελέγχου των καταγγελλομένων από τους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης».

Η άνοδος στην ιεραρχία

60 επίορκοι γιατροί επιστρέφουν με νόμο Κατρούγκαλου

Διαστάσεις χιονοστιβάδας αναμένεται να λάβει η υπόθεση των επίορκων γιατρών που είναι έτοιμοι να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους κάνοντας χρήση του νόμου Κατρούγκαλου. Ο λόγος για γιατρούς του ΕΣΥ με 60 υποθέσεις να εκκρεμούν στο Κεντρικό Πειθαρχικό Συμβούλιο. 
 
   Όπως αναφέρει μάλιστα σε ρεπορτάζ του το Έθνος, αυτό θα συμβεί γιατί μετά την συνταξιοδότηση του δικαστικού που είχε αναλάβει καθήκοντα προέδρου στο Συμβούλιο, δεν έχει οριστεί ακόμα αντικαταστάτης. Έτσι οι υποθέσεις δεν εξετάζονται και οι γιατροί είναι έτοιμοι να επιστρέψουν στις θέσεις τους με βάση τους νόμους 4325 και 4332 του 2015.

 Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του χειρουργού - που είχε συλληφθεί πέρυσι να παίρνει «φακελάκι» - ο οποίος επέστρεψε στον Ευαγγελισμό κάνοντας χρήση του νόμου Κατρούγκαλου. Το ίδιο ισχύει και για χειρουργό του νοσοκομείου Παίδων, ο οποίος είχε υποπέσει σε πειθαρχικό παράπτωμα το 2011.

Πρόστιμα ύψους 225.000 ευρώ σε "υπερσυνταγογράφους" γιατρούς

Πρόστιμα και αφαίρεση συνταγογράφησης επέβαλε ο ΕΟΠΥΥ σε δεκάδες γιατρούς οι οποίοι  έκαναν υπερβάσεις στη συνταγογράφηση. Όπως προκύπτει από στοιχεία του ΕΟΠΥΥ, κατά τους πέντε πρώτους μήνες του έτους, 68 γιατροί από όλη την χώρα κλήθηκαν από τον Οργανισμό να παρέχουν γραπτές εξηγήσεις για την συνταγογραφική τους συμπεριφορά.

Μετά από δειγματοληπτικό έλεγχο των αρμοδίων υπηρεσιών, εντοπίστηκαν οι συγκεκριμένοι γιατροί για σημαντικές υπερβάσεις στη συνταγογράφηση. Διευκρινίζεται ότι για τους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ ισχύει πλαφόν συνταγογράφησης ανά μήνα και ανά ασθενή ανάλογα με την ιατρική ειδικότητα. 

Από τους 68 γιατρούς, για τους 25 οι γραπτές εξηγήσεις δεν κρίθηκαν επαρκείς και η διαδικασία συνεχίστηκε. Τελικά στους 25 γιατρούς αφαιρέθηκε το δικαίωμα της συνταγογράφησης για χρονικό διάστημα 3 έως 6 μηνών. 

ΣΚΑΝΔΑΛΟ: «Χάθηκαν» 24 εκατ. ευρώ από τον ΕΟΠΥΥ


Μια ιδιαιτέρως σοβαρή καταγγελία γύρω από τη χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ έκαναν οι πρώην Υπουργοί Υγείας, Βορίδης και Γεωργιάδης, οι οποίοι με επερώτηση τους στη Βουλή, προς τον Π. Κουρουμπλή κάνουν λόγο για «απολεσθέντα» κονδύλια εκατομμυρίων, κάποια και με εντολή του νυν Υπουργού.

Με τον ΕΟΠΥΥ να λυγίζει υπό το βάρος της οικονομικής πίεσης και με το σύνολο των παρόχων να δηλώνει ένα βήμα πριν τον οικονομικό γκρεμό, καταφεύγοντας στη «λύση» της επίσχεσης παροχής υπηρεσιών, ο Άδωνις Γεωργιάδης και ο Μάκης Βορίδης θέτουν μια σειρά ερωτημάτων γύρω από τον προϋπολογισμό, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, την εφαρμογή του πλαφόν και τα σημειώματα για claw back και rebate.

Προβληματισμό προκαλεί, ιδιαίτερα, η καταγγελία των βουλευτών της ΝΔ για αφαίρεση 24 εκατ. ευρώ που είχαν προβλεφθεί για τους παρόχους της Αττικής, μετά από αναμόρφωση του προϋπολογισμού το Δεκέμβρη του 2014.

Παράνομες συνταγές ύψους 180.000 χιλ. ευρώ στη Θεσ/νίκη

Να καθίσουν στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείων Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης μία γιατρός και μία φαρμακοποιός που εμπλέκονται σε υπόθεση παράνομης συνταγογράφησης φαρμάκων, προτείνει η αντεισαγγελέας Εφετών Ειρήνη Χρυσογιάννη. Η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά το διάστημα από τον Ιανουάριο του 2006 έως τον Απρίλιο του 2009 και ζημίωσε το ΙΚΑ με χιλιάδες ευρώ. 

Συγκεκριμένα, η γιατρός του Κέντρου Υγείας Κασσανδρείας Χαλκιδικής, σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση, κατηγορείται ότι υπέγραψε σωρεία συνταγών προς ασφαλισμένους του Ιδρύματος εν αγνοία τους και για ανύπαρκτες παθήσεις. Μάλιστα, η αξία των συνταγών, που εκτελέστηκαν μέσω της δεύτερης κατηγορούμενης, ιδιοκτήτριας φαρμακείου σε χωριό της Θεσσαλονίκης ξεπερνάει τις 180.000 ευρώ. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι από το βιβλιάριο υγείας 18χρονης ασφαλισμένης εκδόθηκαν συνταγές που αφορούσαν σε παθήσεις, όπως πάρκινσον, ψωρίαση, κατάθλιψη κ.ά. 

πηγή: Health View

Συνελήφθη ειδικευόμενος γιατρός για «φακελάκι»

Συνελήφθη ένας 36χρονος ειδικευόμενος χειρουργός του Γενικού Νοσοκομείου της Αθήνας για παράβαση καθήκοντος, καθώς απαίτησε το ποσό των 300 ευρώ από 87χρονη ασθενή για τις υπηρεσίες του στο πλαίσιο κατ’ οίκον επισκέψεων που πραγματοποίησε.

Η κόρης της 87χρονης κατήγγειλε τον γιατρό στην αστυνομία, ισχυριζόμενη ότι κατά την δεύτερη επίσκεψή του στο σπίτι τους, ζήτησε να εισπράξει 300 ευρώ στην έκτη επίσκεψη.

Έτσι, αστυνομικοί της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων επιτηρούσαν τον χώρο κατά την διάρκεια της έκτης επίσκεψής του γιατρού και σε σωματική έρευνα που πραγματοποίησαν στον 36χρονο βρήκαν το χρηματικό ποσό.

Ποινική δικογραφία σχηματίστηκε σε βάρος του ειδικευόμενου γιατρού και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, ο οποίος τον παρέπεμψε στον Τακτικό Ανακριτή.

Επ' αυτοφόρω σύλληψη γιατρού Π.Ι. Κυκλάδων για δωροληψία και παράβαση καθήκοντος

Συνελήφθη επ’ αυτόφωρο ιατρός - παθολόγος Περιφερειακού Ιατρείου σε νησί των Κυκλάδων για δωροληψία και παράβαση καθήκοντος.

 Απαιτούσε χρήματα, ως αμοιβή, για έκδοση πιστοποιητικών Υγείας

Συνελήφθη χθες (19.05.2015) επ’ αυτοφώρω σε νησί των Κυκλάδων ιατρός - παθολόγος Περιφερειακού Ιατρείου, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία με τις κατηγορίες της δωροληψίας υπαλλήλου και παράβασης καθήκοντος κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση.

Προηγήθηκε καταγγελία ημεδαπού, σύμφωνα με την οποία ο κατηγορούμενος ιατρός ζήτησε και έλαβε πρόσφατα είκοσι (20) ευρώ, ως αμοιβή για έκδοση πιστοποιητικού υγείας.

Στο πλαίσιο διερεύνησης της υπόθεσης προσημειώθηκε το χρηματικό ποσό των σαράντα (40) ευρώ και δυο αστυνομικοί, προσποιούμενοι τους ιδιώτες μετέβησαν διαδοχικά στο ιατρείο του συλληφθέντα ζητώντας τη χορήγηση πιστοποιητικού υγείας, όπου και στις δυο περιπτώσεις ο ιατρός απαίτησε και έλαβε τα αντίστοιχα χρηματικά ποσά.

Άμεσα ακολούθησε η σύλληψη του ιατρού - παθολόγου, ο οποίος κρατείται προκειμένου να οδηγηθεί στις αρμόδιες Εισαγγελικές Αρχές.

Σχετικά με την υπόθεση κατασχέθηκαν:

• Δύο πιστοποιητικά υγείας,

• Το χρηματικό ποσό των εξακοσίων ευρώ (600€), καθώς και το προσημειωμένο χρηματικό ποσό των σαράντα ευρώ (40€), τα οποία βρέθηκαν στην κατοχή του ιατρού

• Ένα βιβλίο - μητρώο ασθενών

Παραβατικότητα στις συνταγογραφικές συνήθειες των ιατρών !

Εικονική συνταγογράφηση, φάρμακα που δεν παρέλαβαν οι ασφαλισμένοι αλλά χρεώθηκαν στον ΕΟΠΥΥ, επαναλαμβανόμενη εκτέλεση συνταγών ακόμη και σε πεθαμένους, είναι μερικές από τις παραβάσεις που εντόπισαν οι ελεγκτές του ΕΟΠΥΥ (της Υπηρεσίας Ελέγχου Δαπανών Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης) που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση για το 2014,η οποία δόθηκε στην ηγεσία του υπουργείου Υγείας.  

Ενδεικτική είναι η περίπτωση συνταγογράφησης του σκευάσματος Durogesic, όπου για μια ασφαλισμένη εκδόθηκαν - εν αγνοία της- 51 συνταγές, συνταγογραφήθηκαν 124 σκευάσματα από 28 ιατρούς και έχουν εκτελεστεί σε 28 φαρμακεία από 1/2013-1/2014, στις περιοχές: Τρίκαλα, Λάρισα, Βόλος, Στυλίδα, Θεσσαλονίκη, Φάρσαλα. Η έρευνα συνεχίζεται το 2015, καθώς προέκυψαν περαιτέρω στοιχεία για εμπλοκή άλλων 49 ιατρών. 

Νεφροπαθής προμηθεύτηκε μεγάλες ποσότητες φαρμάκων αιμοκάθαρσης προσκομίζοντας σε διάφορα φαρμακεία συνταγές δίμηνες, συνταγογραφημένες από διαφορετικούς ιατρούς. Στο βιβλιάριο υγείας του δεν

Εντολή Στρατούλη για ελέγχους ώστε να χτυπηθεί η αδήλωτη εργασία & η εισφοροδιαφυγή

Κυνήγι στην αδήλωτη και μαύρη εργασία ξεκινά ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Δημήτρης Στρατούλης, με στόχο να τη χτυπήσει στην ρίζα της όπως και την εισφοροδιαφυγή.

Για το λόγο αυτό, κλιμάκια από τις διοικήσεις μεγάλων ασφαλιστικών Ταμείων αναμένεται να ξεκινήσουν ελέγχους σε επιχειρήσεις και Οργανισμούς στις αρχές Ιουνίου. Η σχετική τροπολογία μάλιστα αναμένεται να κατατεθεί άμεσα, όπως δήλωσε ο κ. Στρατούλης κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης τύπου με τους αναπληρωτές υπουργούς Υγείας Α. Ξανθό, Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θ. Φωτίου και Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γ. Κατρούγκαλο, με αφορμή την επίσημη παρουσίαση για την Κοινή υπουργική απόφαση που αφορά στους Ανασφάλιστους.

Συναγερμός στον ΕΟΠΥΥ από κρούσματα υπερσυνταγογράφησης

«Συναγερμός» έχει σημάνει στον ΕΟΠΥΥ μετά τον εντοπισμό περιπτώσεων υπερσυνταγογράφησης εξετάσεων και αναλώσιμων υλικών σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα από συγκεκριμένους γιατρούς. Η διοίκηση του Οργανισμού μάλιστα προχώρησε σήμερα Πέμπτη στην συγκρότηση Τριμελούς Κλιμακίου Ελέγχου. 

Στην σχετική απόφαση, αναφέρεται ότι σκοπός της Επιτροπής είναι ο «άμεσος έλεγχος της συνταγογράφησης αναλώσιμων υλικών αποθεραπείας, της συνταγογράφησης εξετάσεων triplex καθώς και τον προσδιορισμό του ύψους της οικονομικής ζημίας που υπέστη ο Οργανισμός από τις εν λόγω συνταγογραφήσεις». 

Την Επιτροπή συγκροτούν γιατροί της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας από Λάρισα, Βόλο και Καρδίτσα και με ειδικότητες

Μεγάλη κομπίνα σε βάρος του ΙΚΑ και του ΟΑΕΕ με συνεργούς 17 γιατρούς


Στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης που διέπραττε συστηματικά απάτες και πλαστογραφίες σε βάρος του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΙΚΑ) και του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) έφτασε η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας, μετά από πολύμηνες έρευνες.

Στο πλαίσιο επιχείρησης, συνελήφθησαν την περασμένη Δευτέρα σε διάφορες περιοχές της Αττικής συνολικά οκτώ άτομα, τέσσερις άνδρες και ισάριθμες γυναίκες, όλοι Ελληνες, ηλικίας από 26 έως 67 ετών. 

Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι 53χρονος ηγετικό μέλος της εγκληματικής οργάνωσης, καθώς και 45χρονος υπάλληλος του ΟΑΕΕ.

Συγκατηγορούμενοί τους, που δεν συνελήφθησαν λόγω παρέλευσης του αυτοφώρου, είναι εννέα ιδιώτες γιατροί, οκτώ γιατροί του ΙΚΑ και άλλα δώδεκα άτομα, που κατηγορούνται -κατά περίπτωση- για ψευδείς ιατρικές πιστοποιήσεις, παράβαση καθήκοντος και απάτη.

Ένας στους τρεις δίνει «φακελάκι». Το «τιμολόγιο» ανά επέμβαση

Ένας στους τρεις Έλληνες δίνει «φακελάκι» για περίθαλψη σε δημόσια νοσοκομεία, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του «Έθνους».
Σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από έρευνα για το «φακελάκι» στην Υγεία η οποία διεξήχθη σε 2.741 Έλληνες από διάφορες περιοχές της χώρας, το «τιμολόγιο» ανά επέμβαση έχει ως εξής:
  • Σπονδυλοδεσία: 1.000 ευρώ
  • Επέμβαση προστάτη: από 1.000 ευρώ
  • Χειρουργική αντιμετώπιση κατάγματος: 1.000 ευρώ
  • Καρδιοχειρουργική επέμβαση: από 5.000 ευρώ
  • Κολονοσκόπηση: από 200 ευρώ.
  • Επέμβαση χολής: 350 ευρώ
  • Καισαρική τομή: 500-1.000 ευρώ
  • Φυσιολογικός τοκετός: 200-2.000 ευρώ
  • Οφθαλμολογική επέμβαση (ανά μάτι): 200-500 ευρώ
  • Αφαίρεση γαλακτοκήλης μαστού: από 500 ευρώ
  • Ορθοπεδική επέμβαση: 1.750 ευρώ
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, το 13,5% πλήρωσαν «φακελάκι» σε ιδιωτική κλινική, το 19% δεν πήραν απόδειξη από ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο, το 32,4% πλήρωσαν «φακελάκι» σε δημόσιο νοσοκομείο και το 36% δεν πήραν απόδειξη από ελεύθερο επαγγελματία γιατρό ή οδοντίατρο.

ΣΕΥΥΠ: Περνάει από «κόσκινο» τις χειρουργικές κλινικές του ΕΣΥ

Οι καταγγελίες για τις ανεπίτρεπτες συνθήκες σε πολλές κλινικές του ΕΣΥ, η ακατάσβεστη φημολογία για "φακελάκια" όπου, οι ενδείξεις τουλάχιστον, είναι πάμπολλες και οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε πολλά χειρουργεία, υποχρεώνουν το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) να ξεκινήσει έρευνα σε βάθος στις χειρουργικές κλινικές του ΕΣΥ.
Όπως αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα "Η Καθημερινή" για την αναχαίτιση αυτών των προβλημάτων το ΣΕΥΥΠ θα προχωρήσει σε μια "χαρτογράφηση" των χειρουργικών κλινικών του ΕΣΥ και του μέσου χρόνου νοσηλείας των περιστατικών, με το σκεπτικό ότι όπου παρατηρούνται μεγάλες και επιστημονικά αδικαιολόγητες αποκλίσεις στον χρόνο νοσηλείας, εκεί υπάρχουν πιθανές εστίες διαφθοράς, οι οποίες και θα ελέγχονται.
Ο σκοπός αυτής της παρέμβασης δεν είναι μόνο να εντοπιστούν επαγγελματίες υγείας που ζητούν "φακελάκι", αλλά και να προληφθούν μελλοντικά "φακελάκια" τα οποία εκτιμάται ότι αφορούν το 15% των συνολικών δαπανών υγείας.

Εξονυχιστικοί έλεγχοι για τις συνταγογραφήσεις αναλώσιμων υλικών στην Ν. Ρόδο


Την παρέμβαση του προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου και διευθυντή του ΠΕΔΥ Υψηλών Δαπανών Υγείας του ΕΟΠΠΥ κ. Χρήστου Μαντά προκάλεσαν οι καταγγελίες για την συνταγογράφηση και διάθεση ακριβών επιθεμάτων για την αντιμετώπιση των κατακλίσεων σε ηλικιωμένα άτομα στη Νότια Ρόδο και πιθανότατα και στο υπόλοιπο νησί.
Ο κ. Μαντάς θα ζητήσει τη διενέργεια σχετικού ελέγχου από τους επιθεωρητές του ΕΟΠΠΥ, ενώ του θέματος θα επιληφθεί και το πειθαρχικό συμβούλιο του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου.
Χθες ενημερώθηκε σχετικά και η Εισαγγελέας Υπηρεσίας αλλά και ο Γενικός Επιθεωρητής Υπηρεσιών Υγείας κ. Σταύρος Ευαγγελάτος.

Ηδη εξάλλου έχουν κινηθεί διαδικασίες για τη συγκέντρωση περισσότερων στοιχείων και μαρτυριών από αιρετούς στη Νότια Ρόδο, καθώς υπάρχει η πεποίθηση ότι έχει στηθεί «φάμπρικα» με τη σύμπραξη πλειόνων προσώπων ακόμη και υπαλλήλων του προγράμματος «βοήθεια στο σπίτι»!!

Ενδεικτικό του μεγέθους της υπόθεσης είναι και μαρτυρία που φέρει αιρετό να παραπονέθηκε σχετικά με τις διαδικασίες συνταγογράφησης που ακολουθούνται δι’ αποστάσεως σε ηλικιωμένα άτομα στη Νότια Ρόδο, σε υπάλληλο του προγράμματος «βοήθεια στο σπίτι» και να έλαβε την αποστομωτική απάντηση ότι θα πρέπει λίγο πολύ οι ασθενείς να ευγνωμονούν την ιατρική επισκέπτη, την «πλασιέ» φαρμακοβιομηχανίας, που μεριμνά για να λαμβάνουν φάρμακα χωρίς να απαιτείται να τα πληρώνουν!!

Μεγάλη απάτη στο ΙΚΑ με αναπηρικά επιδόματα-μαϊμού

Μεγάλη απάτη με πλαστά πιστοποιητικά για τη χορήγηση αναπηρικών επιδομάτων σε βάρος του ΙΚΑ έφερε στο φως έρευνα της Οικονομικής Αστυνομίας.

Στην υπόθεση εμπλέκονται επτά άτομα, τα οποία και συνελήφθησαν, ενώ η ζημιά σε βάρος του Δημοσίου εκτιμάται μέχρι στιγμής σε 700.000 ευρώ, σύμφωνα με το Έθνος.

Το κουβάρι της υπόθεσης ξεκίνησε να ξετυλίγεται μετά από εσωτερικό έλεγχο στο ΙΚΑ Πειραιά, όπου εντοπίστηκαν δεκάδες περιπτώσεις πλαστών πιστοποιητικών. 

Σύμφωνα με την έρευνα, η σπείρα δραστηριοποιούνταν τα τελευταία τρία χρόνια. Έχουν εντοπιστεί 253 υποθέσεις που αφορούν φυσικά πρόσωπα, τα οποία κατέβαλαν στα μέλη της σπείρας 1.200 έως 2.000 ευρώ για να βγάλουν αναπηρικά επιδόματα μαϊμού.

Η ζημιά του ΙΚΑ ανέρχεται σε 700.000 ευρώ και αφορά μόνο τις 44 υποθέσεις που έχουν ελεγχθεί σε βάθος χρόνου πέντε μηνών. Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος των ύποπτων φακέλων, εκτιμάται πως το συνολικό ποσό της ζημίας του Δημοσίου θα ανέλθει σε εκατομμύρια ευρώ.

Newsroom ΔΟΛ