Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΙΣΘ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΙΣΘ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Επιστολή ΙΣΘ προς Υπουργό Υγείας

Θεσσαλονίκη, 11 Φεβρουαρίου 2015
Αρ. Πρωτ:1025 /Γ
Προς Υπουργό Υγείας κ. Κουρουμπλή Παναγιώτη

Κοινοποίηση:
Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας κ. Ξανθό Ανδρέα

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Στην διάρκεια της συζήτησης στην Βουλή των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης με ικανοποίηση ακούσαμε τους σχεδιασμούς του ΥΥΚΑ για τον δημόσιο τομέα της Υγείας, που πραγματικά πάσχει από την τραγική υποχρηματοδότηση του, η οποία σε ότι αφορά ειδικότερα την Θεσσαλονίκη είναι επιλεκτική, αλλά και τις χρόνιες παθογένειες του συστήματος, στις οποίες επίσης επιτυχώς αναφερθήκατε.

Παράλληλα όμως υπάρχουν οξέα προβλήματα και στην ιδιωτική άσκηση της ιατρικής που προέρχονται από την απορρύθμιση του καθεστώτος άσκησης με την κατάργηση του ΠΔ 84/2001, την παθογένεια του ΕΟΠΥΥ και την διαχρονική αναξιοπιστία του.

Δεκάδες χιλιάδες γιατροί και ανάμεσα τους οι περισσότεροι νέοι, καθημερινά στα ιδιωτικά τους ιατρεία εξυπηρετούν ασθενείς με ελλιπή ασφαλιστική κάλυψη χρηματοδοτώντας ουσιαστικά μια ανύπαρκτη Π.Φ.Υ υπό την δαμόκλειο σπάθη των clawback, rebate, πλαφόν, αναγκαστικών εισφορών στις ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες κλπ.

Για τους κλινικούς γιατρούς η μέγιστη αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ ανέρχεται στις 2000 ευρώ, για τους δε εργαστηριακούς με πλαφόν που επίσης ξεκινούν από χαμηλότερα επίπεδα.

Δελτίο Τύπου ΙΣΘ για συνάντηση με Πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ

Θεσσαλονίκη, 18 Δεκεμβρίου 2014


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση του προεδρείου του Ι.Σ.Θ. με τον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ κ. Κοντό.

Ο Ι.Σ.Θ. εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του σχετικά με το χαμηλό ατομικό πλαφόν εργαστηριακών και κλινικοεργαστηριακών ιατρών και απαίτησε την αύξησή του.

Επίσης, ζητήθηκε η άμεση νομοθετική τακτοποίηση της παράτασης των συμβάσεων των γιατρών του πρώην ΙΚΑ - ΕΟΠΥΥ που εκκρεμεί εδώ και ένα μήνα.

Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι το 2015, με την ενεργοποίηση των θεραπευτικών πρωτοκόλλων (πάγιο αίτημα του ΙΣΘ), θα υπάρξει κατάργηση του claw back και του rebate.

Σχετικά με τις συμβάσεις των ιατρών του πρώην ΙΚΑ – ΕΟΠΥΥ, ο κ. Κοντός μας ενημέρωσε ότι η τροπολογία που θα ψηφιστεί άμεσα από τη βουλή, θα προβλέπει τρίμηνη παράταση των συμβάσεων με τους ισχύοντες όρους.

Υπόμνημα του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης προς τον Πρωθυπουργό κ. Αντώνιο Σαμαρά στα πλαίσια της 79ης ΔΕΘ

Εξοχότατε κ. Πρωθυπουργέ,

Ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης επ’ ευκαιρία της 79ης ΔΕΘ επέλεξε να μην αναφερθεί στα πολλαπλά συσσωρευμένα προβλήματα του χώρου της υγείας.

Καίτοι οι αδικίες προς τον ιατρικό κόσμο εντείνονται και απειλούν ακόμη και την βιωσιμότητα των ιατρείων και κυρίως των εργαστηρίων, που αντιμετωπίζονται με δυσμενέστερους όρους από άλλους παρόχους υγείας και τα χρόνια προβλήματα του χώρου (υπερπληθυσμός, γραφειοκρατία) παραμένουν, συνειδητά εκτιμούμε την ανάγκη υποβολής προτάσεων αναπτυξιακού χαρακτήρα στην συγκεκριμένη συγκυρία.

Πεποίθηση μας είναι ότι η αποδοχή και υλοποίηση των προτάσεων μας που αρθρώνονται γύρω από την Μακεδονία με επίκεντρο την Θεσσαλονίκη μπορούν να μετατρέψουν τον ‘’κλασικά αντιπαραγωγικό‘’ τομέα της υγείας σε μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΝΟΣΗΛΕΙΑΣ.

Αποτελέσματα εκλογών Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης

Πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για την ανάδειξη του Διοικητικού συμβουλίου, του Πειθαρχικού συμβουλίου, των εκπροσώπων στον πανελλήνιο ιατρικό σύλλογο και της εξελεγκτικής επιτροπής.

Ψήφισαν 2.838 ιατροί από τους 4.309 που είχαν δικαίωμα ψήφου με ποσοστό συμμετοχής 65%. Η προσέλευση και η συμμετοχή ήταν αυξημένες σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές το 2011 οπότε είχαν ψηφίσει 2.724 ιατροί με ποσοστό συμμετοχής 57%.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα είναι:

Για το Διοικητικό Συμβούλιο: 
ΕΝΟΣΥ-ΝΙΚΙ 58% ( 9 έδρες) 
Ιατρική σύμπνοια 11% ( 2 έδρες) 
Ριζοσπαστική Ιατρική Συνεργασία 9% ( 1 έδρα)
Ενωτική Κίνηση Ιατρών 8% (1 έδρα) 
Ιατρική Συμμαχία 6% ( 1 έδρα)
Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση 5% (1 έδρα).

Εκλέγονται από την ΕΝΟΣΥ-ΝΙΚΙ οι 
Θανάσης Εξαδάκτυλος, 
Ελευθέριος Κλώνος, 
Δημήτρης Οικονόμου, 
Νικόλαος Νίτσας, 
Νικόλαος Μπάτζιος, 
Μαρία Χατζηδημητρίου, 
Χαράλαμπος Γεωργιάδης, 
Σταύρος Ρίζος και 
Αντώνης Πίτσης. 

Από την Ιατρική Σύμπνοια οι 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΙΣΘ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΕΔΥ

Θεσσαλονίκη, 30-1-2014

Δελτίο τύπου

Οι απόψεις του ιατρικού συλλόγου Θεσσαλονίκης για το νομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια Υγεία στη διαρκή κοινοβουλευτική επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων.

Τις θέσεις του Ιατρικού συλλόγου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε στη συνεδρίαση στη συνεδρίαση της διαρκούς κοινοβουλευτικής επιτροπής κοινωνικών υποθέσεων, ο γενικός γραμματέας κ. Ν. Νίτσας.

Ο κ. Νίτσας τόνισε ότι το κατατεθέν νομοσχέδιο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες για πλήρη και ριζικό επανασχεδιασμό της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, δεν λαμβάνει υπ όψιν την Ελληνική και Ευρωπαϊκή πραγματικότητα, δεν έχει σχεδιασθεί και μελετηθεί επαρκώς και σε βάθος. Για τους λόγους αυτούς χαρακτηρίζεται από γενικόλογες και αόριστες αναφορές – ευχολόγια .

Μοναδική και σαφής επιδίωξη του είναι η εκβιαστική αυτό-απόλυση των ιατρών. Περιγράφει άλλωστε αναλυτικά τις διαδικασίες που θα εφαρμοσθούν προκειμένου να επιτευχθεί η εκβιαστική αυτο-απόλυση των ιατρών που σήμερα υπηρετούν στον ΕΟΠΥΥ ενώ δεν υφίσταται ούτε καν ένα γενικό περίγραμμα της συγκρότησης ( πληθυσμιακό – οργανόγραμμα – ειδικότητες ) των ΚΥ τα οποία θα αποτελέσουν τη δομική μονάδα της ΠΦΥ.

Θεωρούμε απαραίτητο:

Εγκαταλείπουν τους ιδιώτες για τον ΕΟΠΥΥ λόγω κρίσης

Η οικονομική κρίση στρέφει ολοένα και περισσότερους πολίτες στις δομές δημόσιας υγείας και την ίδια στιγμή μειώνεται δραματικά το ποσοστό εκείνων που καταφεύγουν σε ιδιώτες. Έτσι το ποσοστό εκείνων που δεν επισκέπτονται ιδιωτικό γιατρό αυξήθηκε στο 26,1% από 3,2%, ενώ η επισκεψιμότητα στα ιδιωτικά ιατρεία μειώθηκε από 50,8% σε 32,7%. Την ίδια στιγμή μεγάλη μερίδα ασθενών (65,9%) έκαναν χρήση των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ, ενώ πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 38,5%.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία to the point για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ) στο διάστημα 19-24 Απριλίου 2013 σε δείγμα 1004 πολιτών του νομού Θεσσαλονίκης.

Σε σύγκριση με πέρυσι η επισκεψιμότητα στα ιδιωτικά ιατρεία μειώθηκε από 50,8% σε 32,7%, στα νοσοκομεία από 42,3% σε 22,6%, στο ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ από 28,9% σε 21,9%, στα Κέντρα Υγείας από 15,7% σε 10,1% και στα ιδιωτικά πολυϊατρεία από 12,3% σε 8,3%. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση του ποσοστού αυτών που δεν επισκέπτονται ιδιωτικό γιατρό από 3,2% σε 26,1%. Μια μεγάλη μερίδα ασθενών (65,9%) έκαναν χρήση των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ ενώ πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν πολύ χαμηλότερο (38,5%). Παρατηρείται επίσης μια μείωση των θετικών γνωμών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ από 54,7% πέρσι σε 47,4% φέτος. Δυσαρεστημένοι δηλώνουν έξι στους δέκα (59,9%) Θεσσαλονικείς από την παροχή ιατρικής περίθαλψης.

Απόφαση του ΔΣ του ΙΣΘ - 14/2/2013


Θεσσαλονίκη, 14 Φεβρουαρίου 2013

 



Αγαπητοί συνάδελφοι,
 
Το Δ.Σ του Ι.Σ.Θ στη συνεδρίαση της 12/2/2013 αποφάσισε:
 
α. Τα νόμιμα ιατρεία της πόλης τα οποία λειτουργούν με άδεια και παρέχουν υπηρεσίες σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας υπό τον έλεγχο του συλλόγου, θα εφοδιαστούν με ειδικό σήμα, το οποίο ο σύλλογος θα παρέχει στα μέλη του. Οι συνάδελφοι που έλαβαν άδεια ιατρείου πρόσφατα  από τον σύλλογο (εντός του 2012-13) θα το λάβουν αυτόματα, όπως και όσοι λάβουν στο μέλλον. Όσοι έχουν παλαιότερη άδεια από τη Διεύθυνση Υγιεινής θα το προμηθεύονται σταδιακά από 18/2/2013 από τον σύλλογο. Το νέο σήμα αντικαθιστά το παλαιό ανώνυμο σήμα νόμιμου ιατρείου.
Η διαδικασία θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι της 31/7/2013.
Το σήμα θα πρέπει να αναρτάται στην εξώπορτα του ιατρείου και μόνο.
 
β.  Ο Ι.Σ.Θ προχωρά στην δημιουργία ιατρικών ISO, τα οποία θα είναι σε θέση να παρέχει στα μέλη του ως φορέας πιστοποίησης μετά από 6 μήνες περίπου. Αν απαιτηθεί να υπάρχουν πιστοποιήσεις πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία διαπίστευσης του συλλόγου αυτές θα γίνουν με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος για τους συναδέλφους. Τα ιατρικά ISO θέλουμε να περιλαμβάνουν προϋποθέσεις πέραν των εμπορικών ώστε να διαφοροποιούν τις ιατρικές υπηρεσίες με τρόπο σαφή. Στην κατεύθυνση αυτή ζητούμε τις σκέψεις και τις προτάσεις όλων των συναδέλφων.
 
γ. Απαγορεύεται στους ιατρούς να κάνουν χρήση των υπηρεσιών μεσιτικών εταιρειών. (Άλλωστε ο Ι.Σ.Θ έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη για όσες εδράζονται στη Θεσσαλονίκη). Λόγω της έκτασης του φαινομένου, όσοι παραβούν την απόφαση από τις 18/2/2013 θα τιμωρούνται άμεσα (χωρίς παραπομπή στο πειθαρχικό).
 
Τέλος, για την υλοποίηση των αποφάσεων του Π.Ι.Σ με στόχο:
 
«ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΡΑ», σας καλούμε:
 
α. Να αναρτήσετε στα ιατρεία σας σε εμφανές μέρος την εκτυπωμένη αφίσα.
β. Να μην αναρτήσετε την ταμπέλα του «καταναλωτή» όσο διαρκεί η κινητοποίηση (διαρκείας).
 
Η συμμόρφωση είναι υποχρεωτική και θα υπάρξει πειθαρχικός έλεγχος.

12.000 γιατρούς ζητάει η Γερμανία


Για χιλιάδες Έλληνες γιατρούς που αναζητούν εργασία, ανοίγει ο δρόμος για την ξενιτιά. Τα νοσοκομεία του ομοσπονδιακού κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας που έχουν 12.000 κενές θέσεις ανοίγουν τις πόρτες τους στους Έλληνες γιατρούς που θέλουν κάνουν ειδικότητα ή να εργαστούν στη Γερμανία.

Στο πλαίσιο ενημερωτικής διημερίδας για τις ευκαιρίες απόκτησης ειδικότητας και για τις θέσεις εργασίας στην περιοχή του γερμανικού κρατιδίου, η οποία θα πραγματοποιηθεί 1 και 2 Νοεμβρίου στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλάς, έρχεται στην Θεσσαλονίκη η υφυπουργός Υγείας της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας Μάρλις Μπρέντεχορστ (Marlis Mredehorst). Η Γερμανίδα υφυπουργός θα επισκεφτεί στις 2 Νοεμβρίου νοσοκομεία και κέντρα αποκατάστασης της Μακεδονίας και τη Θράκης προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάσταση.

«Στην Ελλάδα ο αριθμός των γιατρών είναι διπλάσιος από αυτόν που η χώρα έχει ανάγκη. Ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ) έχει 9.000 μέλη εκ των οποίων τα 2.000 είναι ήδη στο εξωτερικό ενώ 1000 είναι άνεργοι γιατροί.

ΙΣΘ: Επιστολή προς τον Υπουργό Υγείας κ. Α.Λυκουρέντζο - 21/6/2012ω


Θεσσαλονίκη 21 Ιουνίου 2012

Αρ. Πρωτ.: 5098/Γ
Προς τον
Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Σας συγχαίρουμε θερμά για την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων σας και σας ευχόμαστε δύναμη και επιτυχία στο έργο σας.

Δυστυχώς οι συνθήκες μας αναγκάζουν από αυτή την πρώτη επικοινωνία μας να θέσουμε υπόψη σας ως εξαιρετικά επείγον το θέμα του δικαιώματος λειτουργίας ιατρείων από μη ιατρούς.

Η υπουργική απόφαση Υ3β/Γ.Π./οικ. 24948 της 13/3/2012 πέραν κάθε λογικής, ευρωπαϊκής πρακτικής και κατά τρόπο παράνομο καταργεί την δυνατότητα εφαρμογής του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας καθώς παραχωρεί το δικαίωμα ίδρυσης ιατρείων, πολυιατρείων , οδοντιατρείων και πολυοδοντιατρείων σε οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο.

Συνάντηση προεδρείου ΙΣΘ με Βουδούρη


Θεσσαλονίκη, 11  Ιανουαρίου 2012
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση του Διοικητή του ΕΟΠΥΥ κ. Βουδούρη με το προεδρείο του ΙΣΘ.

Αναμένεται η ανακοίνωση από τον ΕΟΠΥΥ της αύξησης της αμοιβής της επίσκεψης από €10 σε €20 με μείωση του πλαφόν των επισκέψεων από 200 σε 100. Δικαίωμα εξέτασης στο ιατρείο τους θα αποκτήσουν οι ιατροί του ΙΚΑ στα ιατρεία τους με μικρότερο πλαφόν.
Διευκρινήστηκαν επίσης όλα τα διαδικαστικά ζητήματα για τα εργαστήρια, τις ιατρικές πράξεις και τους μη συμβεβλημένους ιατρούς που επιθυμούν πρόσβαση στην e-συνταγογράφηση.

Αναμένεται δε και η προκύρηξη 5000 επιπλέον θέσεων ιατρών για τον ΕΟΠΥΥ.

Ο ΙΣΘ θεωρεί τις ρυθμίσεις ανεπαρκείς, καθώς περιορίζει την ελευθερία της επιλογής ιατρού μέσω του πλαφόν, τα δε οικονομμικά καταλήγουν στο γνωστό γινόμενο: 20x100 = 10x200 = €2000.

Για τον λόγο αυτό, και εφόσον υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση όλων των ιατρών στο σύστημα, ζητήθηκε η δυνατότητα προκαθορισμένης επιπλέον αμοιβής.

Διαβεβαιώσεις υπ. Υγείας για τους μισθούς των γιατρών του ΕΣΥ

Δεν υπάρχει ούτε πρόθεση, ούτε λόγος για τη μείωση των μισθών των γιατρών του ΕΣΥ διαβεβαίωσε ο υπουργός Υγείας στη διάρκεια συνάντησης που είχε με τον προεδρείο του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο της συνάντησης, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν θεσμικά και οικονομικά θέματα που αφορούν τον ιατρικό κλάδο, ο κ. Λοβέρδος υποσχέθηκε παράλληλα ότι θα καταβληθούν τα δεδουλευμένα που οφείλουν στους γιατρούς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΙΣΘ, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος χαρακτήρισε θετική εξέλιξη τη διαβεβαίωση του υπουργού σχετικά με τους μισθούς των γιατρών του ΕΣΥ ενώ αναφερόμενος στο θέμα των οφειλών των ασφαλιστικών ταμείων είπε ότι έχουν μειωθεί από 250 εκατομμύρια στα 200 εκατομμύρια ευρώ.

Αναφορικά τέλος με το δικαίωμα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που δόθηκε και στους γιατρούς που δεν είναι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΠΥ ο κ. Εξαδάκτυλος συμφώνησε με τον υπουργό Υγείας ο οποίος ζήτησε να γίνεται ορθολογική χρήση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανακοίνωση ΙΣΘ - Πρόσβαση στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση


Συνάδελφοι,
 
Σήμερα στις 13:00 πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας κ. Α. Λοβέρδο και τον Υφυπουργό Υγείας κ. Δ. Βαρτζόπουλο, παρουσία του Προέδρου του ΕΟΠΥΥ κ. Βουδούρη και του Γενικού γραμματέα του Υπουργείου Υγείας κ. Δημόπουλου με τους Προέδρους των Ιατρικών Συλλόγων Θεσσαλονίκης, Αθηνών και Πειραιά.

Στην συνάντηση, μας ενημέρωσε ο Υπουργός Υγείας, ότι από 1/1/2012 θα έχουν πρόσβαση στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και οι μη συμβεβλημένοι γιατροί του ΕΟΠΥΥ. Επίσης ανέφερε ότι προτίθεται να προκηρύξει 5000 θέσεις γιατρών που επιθυμούν να συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ εκτός του αριθμού των ήδη συμβεβλημένων με τα ταμεία που ενοποιούνται στον ΕΟΠΥΥ και επιθυμούν να συνεχίσουν.
 
Τα όσα ελέχθησαν στην σύσκεψη ο Υπουργός Υγείας κ. Α. Λοβέρδος, επανέλαβε στις 14:30 σήμερα στην συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου διευκρίνισε ότι προτίθεται να εκδώσει αύριο 16/12/2011 την Κοινή Υπουργική Απόφαση για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση όλων των γιατρών από 1/1/2012.
Θεωρούμε ότι έχει συντελεστεί ένα μεγάλο βήμα προόδου. Το Δ.Σ. του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης θα συνεδριάσει σήμερα το βράδυ για να συζητήσει τις εξελίξεις.
  
Ο Πρόεδρος

Dr. Αθανάσιος Α. Εξαδάκτυλος