Θεσσαλονίκη, 11 Φεβρουαρίου 2015
Αρ. Πρωτ:1025 /Γ
Προς Υπουργό Υγείας κ. Κουρουμπλή Παναγιώτη
Κοινοποίηση:
Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας κ. Ξανθό Ανδρέα
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Στην διάρκεια της συζήτησης στην Βουλή των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης με ικανοποίηση ακούσαμε τους σχεδιασμούς του ΥΥΚΑ για τον δημόσιο τομέα της Υγείας, που πραγματικά πάσχει από την τραγική υποχρηματοδότηση του, η οποία σε ότι αφορά ειδικότερα την Θεσσαλονίκη είναι επιλεκτική, αλλά και τις χρόνιες παθογένειες του συστήματος, στις οποίες επίσης επιτυχώς αναφερθήκατε.
Παράλληλα όμως υπάρχουν οξέα προβλήματα και στην ιδιωτική άσκηση της ιατρικής που προέρχονται από την απορρύθμιση του καθεστώτος άσκησης με την κατάργηση του ΠΔ 84/2001, την παθογένεια του ΕΟΠΥΥ και την διαχρονική αναξιοπιστία του.
Δεκάδες χιλιάδες γιατροί και ανάμεσα τους οι περισσότεροι νέοι, καθημερινά στα ιδιωτικά τους ιατρεία εξυπηρετούν ασθενείς με ελλιπή ασφαλιστική κάλυψη χρηματοδοτώντας ουσιαστικά μια ανύπαρκτη Π.Φ.Υ υπό την δαμόκλειο σπάθη των clawback, rebate, πλαφόν, αναγκαστικών εισφορών στις ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες κλπ.
Για τους κλινικούς γιατρούς η μέγιστη αποζημίωση του ΕΟΠΥΥ ανέρχεται στις 2000 ευρώ, για τους δε εργαστηριακούς με πλαφόν που επίσης ξεκινούν από χαμηλότερα επίπεδα.







