Έρχονται τα ΑΤΜ φαρμάκων

Είκοσι τέσσερις ώρες το 24ωρο θα μπορεί ο καταναλωτής να προμηθεύεται μη συνταγογραφούμενα φάρμακα από ειδικά μηχανήματα –παρόμοια με αυτά των ΑΤΜ που υπάρχουν στις τράπεζες- τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες ήδη στήνονται σε κάποια φαρμακεία. 

Τα μηχανήματα αυτά θα εμπορεύονται είδη έκτακτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα αλοιφή για ερεθισμένες περιοχές, οδοντικά διαλύματα, πιπίλες για μωρά, μωρομάντηλα, προφυλακτικά, βιταμίνες-συμπληρώματα διατροφής κ.λπ. Είδη, δηλαδή που θεωρούνται παραφάρμακα και άρα δεν απαιτείται συνταγή γιατρού, αν κάποιος θέλει να τα αγοράσει.

Ένα τέτοιο μηχάνημα έχει ήδη τοποθετηθεί σε φαρμακείο που βρίσκεται στην Ανατολή Αττική και αναμένεται να λειτουργήσει προσεχώς, ενώ ακούγεται ότι ανάλογα μηχανήματα σκοπεύουν να εγκαταστήσουν και άλλα φαρμακεία, με το σκεπτικό ότι αυτά θα μπορούσαν να αποτελέσουν μία σημαντική πηγή εσόδων για τις ώρες που το κατάστημα είναι κλειστό. Σημειώνεται ότι το μεικτό περιθώριο κέρδους που αφήνουν αυτά τα προϊόντα στο φαρμακοποιό είναι μεταξύ 20%-22%, για να καταλήξει καθαρό στο 10% περίπου.
Για την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων, ο καταναλωτής θα πρέπει μόνο να βάζει το ανάλογο αντίτιμο που αναγράφεται σε κάθε προϊόν στην ειδική σχισμή που υπάρχει πάνω στο μηχάνημα.

Οι τιμές αυτών των ειδών δεν προβλέπεται να διαφέρουν από τις αντίστοιχες τιμές πώλησης που έχουν εντός των καταστημάτων. Όμως από την άλλη, η ποικιλία των ειδών στο μηχάνημα δεν μπορεί να προσεγγίσει ούτε κατά διάνοια αυτή που υπάρχει μέσα σε ένα φαρμακείο. Χαρακτηριστικά ένα τέτοιο μηχάνημα μπορεί να διαθέτει περί τους 60-70 κωδικούς, ενώ τα παραφάρμακα –συμπεριλαμβάνονται και τα δερμοκαλλυντικά προϊόντα- μέσα στο φαρμακείο ξεπερνούν τους 7.000 κωδικούς περίπου.

Άρα το ερώτημα που ανακύπτει είναι πόσα τελικά φαρμακεία από τα 11.000 που λειτουργούν πανελλαδικά –εκ των οποίων τα 4.000 είναι στην Αθήνα και τα 1.200 στη Θεσσαλονίκη- θα επενδύσουν στη νέα τεχνολογία με δεδομένο ότι τα περισσότερα από αυτά στερούνται ρευστότητας.

ΠΗΓΗ: Iatronet (Δέσποινα Καραγιαννοπούλου)

Σχόλια