Ενας αριθμός για ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, δημοτολόγιο, ΑΤ, ΑΣΜ



Σε ένα ενιαίο "Μητρώο Πολιτών ενοποιούνται όλα τα Μητρώα που διατηρούν τώρα δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμοί και ασφαλιστικοί φορείς. Ετσι κάθε πολίτης θα έχει έναν και μοναδικό αριθμό για ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αστυνομική ταυτότητα, δημοτολόγιο και ΑΣΜ (στρατιωτικό μητρώο). Στο σύστημα θα ενταχθούν μελλοντικά και οι επιχειρήσεις.  Θα είναι ένα μεγάλο βήμα για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, την βελτίωση της αποδοτικότητας των δημοσίων υπηρεσιών και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
 Το σχέδιο ετοιμάστηκε από το υπουργείο Εσωτερικών, μπαινει σύντομα σε φάση υλοποίησης σύστημα και η λειτουργία του θ'αρχίσει από τους Δήμους.
 Στο Μητρώο Πολιτών θα έχουν πρόσβαση όλες οι υπηρεσίες, οι οποίες θα μπορούν να αντλούν στοιχεία και να ανταλλάσσουν μεταξύ τους πιστοποιητικά, φορολογικές ενημερότητες και λοιπές πληροφορίες.

Το σύστημα θα ενημερώνεται αυτόματα με τα νέα στοιχεία που θα προκύπτουν για τους πολίτες από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ούτως ώστε να μην απαιτείται η προσκόμιση εγγράφων  και η υποβολή βεβαιώσεων σε καθε υπηρεσία. 
Στο σύστημα αυτό θα εντάσσονται και επιχειρήσεις με κύριο στόχο την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεών τους, καθώς όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για να εκδοθεί μια άδεια θα βρίσκονται στην ηλεκτρονική καρτέλα του νέου ενιαίου μητρώου. 
Επιπλέον θα περιλαμβάνει στοιχεία των αλλοδαπών που διαμένουν στη χώρα. Συγκεκριμένα, πέραν του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ, το Μητρώο Πολιτών θα περιέχει ληξιαρχικά και δημογραφικά δεδομένα, αντικαθιστώντας τα βιβλία των ληξιαρχείων και του Δημοτολογίου, καθώς και το βιβλίο του Μητρώου Αρρένων. Δηλαδή, θα περιέχονται δεδομένα όπως η ληξιαρχική πράξη γέννησης, βάπτισης, γάμου κ.ά.
Καταργούνται πιστοποιητικά
Σύμφωνα με το σχέδιο που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται άμεσα από τους δήμους, αν ο πολίτης χρειάζεται να ενημερώσει την υπηρεσία π.χ. για ένα ληξιαρχικό γεγονός, θα μπορεί να επισκέπτεται ένα δημοτικό γραφείο -ανεξαρτήτως αν είναι εγγεγραμμένος σε αυτό- και να ενημερώνει, χωρίς να απαιτείται έκδοση πράξεων σε άλλους φορείς. Αυτοί οι φορείς θα αντλούν τα στοιχεία ηλεκτρονικά, χωρίς την πρόσθετη ενεργοποίηση του πολίτη. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι από καμία υπηρεσία δεν θα ζητείται πιστοποιητικό γέννησης ή ληξιαρχική πράξη, κατά το πρότυπο έκδοσης σήμερα της Αστυνομικής Ταυτότητας. 
Κάθε πολίτης θα έχει δυνατότητα πρόσβασης στον ηλεκτρονικό φάκελό του, καθώς και τη δυνατότητα να τον ενημερώνει από το σπίτι του για αλλαγές όπως η διεύθυνση κατοικίας, ο αριθμός τηλεφώνου τηλέφωνο κ.ά. Θα μπορεί επίσης να υποβάλει ηλεκτρονικά (μέσω Ιντερνετ) αιτήσεις για υπηρεσίες  που δεν χρειάζονται βεβαιώσεις από τρίτους φορείς.
Διευκόλυνση εκλογέων
Το  νέο Μητρώο Πολιτών θα επιτρέπει στους ετεροδημότες να ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους και να μη μεταβάινουν εκεί όπου είναι εγγεγραμμένοι.
Ετσι θα επιτευχθεί μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών στις εκλογικές διαδικασίες. Οπως έχει διαπιστωθεί, πολλοί ψηφοφόροι δεν ψηφίζουν, επειδή έχουν τα εκλογικά τους δικαιώματα μακριά από τον τόπο διαμονής τους.
Πλέον, όσοι διαμένουν μακριά από τον τόπο καταγωγής τους θα μπορούν ακόμα και δέκα ημέρες μετά την προκήρυξη των εκλογών ή δεκαπέντε ημέρες πριν από τη διενέργειά τους, να δηλώσουν ηλεκτρονικά πού επιθυμούν να ψηφίσουν. 

1 σχόλιο:

  1. Αν και ο τίτλος είναι λίγο παραπλανητικός(σεν πρ΄κειται για ένα αριθμό αλλά για ενοποίησή τους), κι έτσι καλό είναι, μακάρι να γίνει και να μην είναι άλλο ένα παραμύθι κυβερνιτικό σαν τον ηλεκτρονικό φάκελο ασθενούς και την ηλεκτρονική κάρτα υγείας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή