Η συνήθης τακτική των φαρμακευτικών εταιριών στην Ελλάδα επιβάλλει τη δημιουργία εταιρικών ή brand ιστότοπων σαν βιτρίνα της ιστορίας, του εταιρικού οράματος και των προϊόντων.
Γίνεται χρήση τεχνολογίας flash ώστε να δημιουργηθούν εικόνες που προσδίδουν το λεγόμενο "wow factor" για έναν χρήστη pc, αλλά παράλληλα καθιστά πρακτικά αδύνατη την προσπέλαση του ιστοτόπου από οποιοδήποτε tablet ή smartphone, που έχουν κατακλύσει την αγορά. Οι εταιρικοί ή brand ιστότοποι στη συνέχεια ανανεώνονται σπάνια ως προς το περιεχόμενό τους και στην πραγματικότητα ικανοποιούν την υποχρέωση της δημιουργίας τους.
Πόσο όμως αυτοί οι ιστότοποι καλύπτουν τις ανάγκες των επαγγελματιών υγείας και τι πληροφορίες μπορούνε να αντλήσουν οι φαρμακευτικές εταιρίες από την χρήση τους από τους επαγγελματίες υγείας?
Σύμμαχο των τμημάτων marketing σε αυτή την αναζήτηση είναι το εργαλείο της clickstream analysis. Βασική προϋπόθεση του εργαλείου αυτού είναι το πλούσιο και με συχνή ανανέωση, περιεχόμενο του ιστοτόπου που θα προκαλέσει τον επαγγελματία υγείας να αναζητήσει πληροφορίες (το σημείο αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικού άρθρου).
Η πλοήγηση του επαγγελματία υγείας καταγράφεται μέσω software clickstream, με αποτέλεσμα κάθε κλικ του ποντικιού του χρήστη να δημιουργεί μια ροή δεδομένων, μια πορεία της σκέψης και των αναγκών του. Στην περίπτωση που ο ιστότοπος προϋποθέτει και κάποια εγγραφή από τον χρήστη με καταγραφή των στοιχείων του, τα δεδομένα αυτά στην συνέχεια τμηματοποιούνται βάσει της γεωγραφικής του θέσης, της ειδικότητάς του ακόμη και της ηλικίας του.
Ο πλούτος των δεδομένων αυτών ξεπερνά κάθε έρευνα αγοράς καθώς ο επαγγελματίας υγείας παραθέτει τις ανάγκες του άμεσα.Τα τμήματα marketing έχοντας στα χέρια τους αυτές τις πληροφορίες μπορούνε να πραγματοποιήσουν οικονομικά campaign benchmarks ή και να επανακαθορίσουν την καμπάνια τους βάσει του ενδιαφέροντος των πελατών τους.
Στις ΗΠΑ είναι συχνή η παροχή κινήτρων προς τους επαγγελματίες υγείας για να περνούν χρόνο για την ενημέρωσή τους χρησιμοποιώντας εταιρικούς ή brand ιστοτόπους. Συνήθως οι προωθητικές ενέργειες αυτές περιλαμβάνουν μικρής αξίας διαδικτυακές δωροεπιταγές.
Όπως και στους ιστοτόπους οποιουδήποτε άλλου κλάδου, ο χρήστης επιβάλλεται να ενημερωθεί για την χρήση software clickstream analysis είτε κατά την είσοδό του στον ιστότοπο, είτε στην βάση της οθόνης σε μόνιμο σημείο.
ΠΗΓΗ: PHARMA MARKET JOURNAL
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου