Η αξιολόγηση των φαρμακευτικών εταιριών από τους ασθενείς


Τις απόψεις των ασθενών για την εταιρική φήμη 29 φαρμακευτικών επιχειρήσεων καθώς και για όλη τη βιομηχανία παρουσιάζει μια παγκόσμια έρευνα του οργανισμού PatientView.
Συγκεκριμένα, η ίδια διεξήχθη από τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου του 2012 και αναλύει τις απόψεις 600 οργανώσεων ασθενών με διάφορες ασθένειες από 56 χώρες (72% από την Ευρώπη, συμπεριλαμβανόμενη και η Ελλάδα) για τις φαρμακευτικές εταιρίες. Στο πλαίσιο της έρευνας η εταιρική φήμη προσδιορίζεται ως ο βαθμός στον οποίο οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις καλύπτουν τις προσδοκίες των ασθενών και των
οργανώσεών τους.
Οι απαντήσεις των ασθενών βαθμολογούν τις 29 πρώτες φαρμακευτικές εταιρίες βάσει έξι δεικτών που επηρεάζουν την εταιρική τους φήμη: ασθενο-κεντρική προσέγγιση, ενημέρωση των ασθενών, ασφάλεια των ασθενών, χρήσιμα προϊόντα, διαφάνεια, ακεραιότητα.
Αναλυτικά, αναφέρονται τα εξής:
  • Έλλειψη δίκαιων πολιτικών τιμολόγησης –50% των ερωτηθέντων οργανώσεων δήλωσαν ότι η βιομηχανία δεν απέκτησε μια θετική εικόνα εντός του 2012, όσον αφορά αυτό το ζήτημα.
  • Διαφάνεια σε όλες τις εταιρικές δραστηριότητες –48% δήλωσαν ότι η βιομηχανία επίσης δεν είχε μια θετική εικόνα ως προς αυτό.
  • Κατάλληλη διαχείριση “δυσάρεστων” νέων σχετικά με τα προϊόντα –37% των ερωτηθέντων έκαναν αρνητική δήλωση.
  • Υλοποίηση ασθενο-κεντρικής στρατηγικής –33% ανέφεραν ότι δεν ήταν ικανοποιημένοι ως προς αυτό.
  • Ακεραιότητα –32% έκαναν λόγο για αρνητική εικόνα της βιομηχανία και σε αυτό το ζήτημα.
Όπως διαπιστώθηκε, υπήρξε μια γενική πτώση της εταιρικής φήμης της φαρμακοβιομηχανίας το 2012, σε σύγκριση με το 2011. Μόνον το 34% των συμμετεχόντων στην έρευνα το 2012 απάντησε ότι οι πολυεθνικές φαρμακευτικές εταιρείες είχαν “Εξαιρετική” ή “Καλή” φήμη στη διάρκεια του ίδιου έτους, σε σύγκριση με 42% το 2011.
Μεταξύ των παρατηρήσεων των ασθενών που επηρέασαν την επίδοση των εταιριών αναφέρονται τα εξής:
  • Συνεχής έλλειψη παροχής υποστήριξης στους ασθενείς στις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου που υποφέρουν από την οικονομική κρίση (Ελλάδα, Πορτογαλία, Ρουμανία και Ισπανία) για πρόσβαση σε φάρμακα.
  • Διάθεση φαρμάκων που προσφέρουν μόνον παροδική βελτίωση της υγείας.
  • Μη ικανοποιητική προσπάθεια ανακάλυψης νέων φαρμάκων για παραμελημένες ομάδες ασθενών.
  • Ακατάλληλο μάρκετινγκ φαρμάκων (συμπεριλαμβανομένων αυτών για ενδείξεις εκτός εγκεκριμένης χρήσης).
  • Αντίληψη έλλειψης διαφάνειας – ειδικά σχετικά με την αναφορά των αποτελεσμάτων των κλινικών μελετών.
  • Τιμές φαρμάκων απρόσιτες για πολλούς ασθενείς ή τα ασφαλιστικά τους ταμεία – που οδηγούν στη γενική εντύπωση ότι το κέρδος προέχει της υγείας των πολιτών.
  • Μεγαλύτερος σεβασμός στη συμπεριφορά των εταιριών έναντι των γιατρών παρά των οργανώσεων ασθενών.
Σύμφωνα με την κατάταξη το 2012 τις καλύτερες επιδόσεις είχαν οι παρακάτω εταιρίες:
Όσον αφορά τη βαθμολογία των εταιριών βάσει των έξι προαναφερθέντων δεικτών, εκείνες που πρώτευσαν σε κάθε δείκτη αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα. Η επίδοση των εταιριών μπορεί να διαφέρει σημαντικά, ανάλογα με τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες της καθεμιάς, όπως τα βλέπουν και τα κρίνουν οι ασθενείς.
H έρευνα διατίθεται προς πώληση από τον PatientView.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου