Συνάδελφοι,
Θαυμάστε τις θέσεις της ομαδούλας του Διευθυντικού κατεστημένου που το μοναδικό μέλημα είναι τα κεκτημένα τους αγνοώντας την κατάσταση του Συστήματος Υγείας της χώρας !
Θαυμάστε τις θέσεις της ομαδούλας του Διευθυντικού κατεστημένου που το μοναδικό μέλημα είναι τα κεκτημένα τους αγνοώντας την κατάσταση του Συστήματος Υγείας της χώρας !
Της Νίνα Κομνηνού
Τις θέσεις και τις προτάσεις των συντονιστών Διευθυντών ΕΣΥ, απέστειλε στον υπουργό Υγείας Ανδρέα Λυκουρέντζο η Πανελλήνια Ιατρική Εταιρεία Συντονιστών Διευθυντών ΕΣΥ, μετά τη γενική συνέλευση της Ένωσης στις αρχές Δεκεμβρίου.
Στην επιστολή, που υπογράφεται από τον πρόεδρο της Εταιρείας Νίκο Μαρουδιά και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου κ.κ. Ι. Δατσέρη και Στ. Φούσα (αντιπρόεδροι), Αθ. Τρίκα (γεν. Γραμματέα), Γ. Φαρμακίδη (Ταμία), Χρ. Δερβένη και Ν. Μπατάκη (μέλη), αναφέρονται τα εξής:
«Η Πανελλήνια Ιατρική Εταιρεία Συντονιστών Διευθυντών ΕΣΥ σας εκφράζει την αλληλεγγύη της στην προσπάθειά σας για την ενίσχυση του ΕΣΥ τώρα που δοκιμάζεται έντονα. Στις 5/12/2012 πραγματοποιήσαμε την Γενική μας Συνέλευση με αθρόα συμμετοχή Συντονιστών Διευθυντών από την Αθήνα αλλά και με εκπροσώπους των αντιστοίχων Συνελεύσεων Συντονιστών Διευθυντών Θεσ/νίκης, Κρήτης και Ρόδου.
Σας επισημαίνουμε τα εξής:
1. Όσο αφορά στην προκήρυξη των κενούμενων θέσεων και τις παρενέργειες που δημιουργήθηκαν μέχρι σήμερα από τις αδυναμίες των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να ερμηνεύσουν σωστά τη νομοθεσία αλλά και τον φαύλο κύκλο των διαφόρων εγκυκλίων του υπουργείου.
Συγκεκριμένα:
Α) Με το νόμο 3918/2011 το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης Ζ΄ του άρθρου 4 του ν. 3754/2009 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 59, παράγραφος 3 του νόμου 3918 (ΦΕΚ 31Α΄) προβλέπει ότι: «Η κάλυψη κενής ή κενούμενης θέσης Συντονιστή Διευθυντή πραγματοποιείται με ανοικτή προκήρυξη, σύμφωνα με τα κριτήρια του άρθρου 37 του ν. 2519/1997, όπως εκάστοτε ισχύει». Η έννοια της «κενής θέσης Συντονιστή Διευθυντή» είναι ότι όπου δεν υπάρχει πληρωθείσα θέση Συντονιστή Διευθυντή, είτε γιατί μετατράπηκε σε θέση Διευθυντή ή Επιμελητή είτε για οιονδήποτε άλλο λόγο, θα πρέπει να πραγματοποιείται ανοικτή προκήρυξη στο βαθμό του Συντονιστή Διευθυντή. Η νομοθετική αυτή ρύθμιση καλύπτει αναδρομικά και όλες τις περιπτώσεις θέσεων Συντονιστή Διευθυντή που μετατράπηκαν και προκηρύχθηκαν σε άλλες θέσεις Διευθυντή ή Επιμελητή με το ν. 3754/2009.
Θεωρούμε λοιπόν ότι θα πρέπει να διευκρινισθεί άμεσα με νέα εγκύκλιο-απόφαση του Υπουργείου Υγείας, ότι σε κάθε περίπτωση κενής ή κενούμενης θέσης Συντονιστή Διευθυντή πραγματοποιείται υποχρεωτικά προκήρυξη στον ίδιο βαθμό του Συντονιστή Διευθυντή σύμφωνα με το ν. 3868/2010, η οποία είναι ανοικτή σύμφωνα με το ν. 3918/2011 και να προκηρυχθούν αναδρομικά όλες οι θέσεις Συντονιστή Διευθυντή που κενώθηκαν μετά την εφαρμογή του ν. 3754/2009, καθώς και εκείνων που μετατράπηκαν και προκηρύχθηκαν σε θέση Επιμελητή Β΄, μετατρέποντας κενές οργανικές θέσεις κατώτερων βαθμών σε θέσεις Συντονιστή Διευθυντή.
Για την πλήρη νομοθετική αποσαφήνιση, η πρόταση μας είναι η εξής: Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης Ζ του άρθρου 4 του ν. 3754/2009 (ΦΕΚ 43Α΄) όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 3 του ν. 3868/2010 (ΦΕΚ 129Α΄) αντικαθίσταται ως εξής: «Σε κάθε Τμήμα Νοσοκομείου του ΕΣΥ δημιουργείται θέση Συντονιστή Διευθυντή όταν για οιονδήποτε λόγο έχει καταργηθεί, ο οποίος έχει τη διοικητική και επιστημονική ευθύνη λειτουργίας του τμήματος. Για την κατάληψη θέσεως στο βαθμό του Συντονιστή Διευθυντή απαιτείται η άσκηση ειδικότητας για έξι (6) τουλάχιστον χρόνια και ηλικία μέχρι εξήντα (60) ετών. Όλες οι θέσεις Συντονιστή Διευθυντή που κενώνονται ή κενώθηκαν μετά την εφαρμογή του ν. 3754/2009 (ΦΕΚ 43Α΄) και δεν προκηρύχθηκαν στην ίδια θέση, προκηρύσσονται υποχρεωτικά σε θέση Συντονιστή Διευθυντή εντός διμήνου από την εφαρμογή του παρόντος νόμου».
Β). Επιπλέον, στο άρθρο 60 του ν. 3918/2011 (ΦΕΚ 31Α΄) προβλέπεται ότι: «Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ρυθμίζεται ο τρόπος λειτουργίας των ανωτέρω συμβουλίων, η διαδικασία λήψης απόφασης, η θέσπιση κριτηρίων και η συγκριτική αξιολόγηση των κρινόμενων». Η θέση μας είναι ότι το ΕΣΥ επηρεάζεται άμεσα και κατά τρόπο αρνητικό από τις ρυθμίσεις του ν.3754/2009 για τις εξελίξεις, διότι μεταξύ των άλλων καταργείται η συγκριτική και ουσιαστική αξιολόγηση των υπηρετούντων στο ΕΣΥ γιατρών και στέλνεται αρνητικό μήνυμα στους νέους γιατρούς σε σχέση με τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Η διαδικασία της εξέλιξης των ιατρών σύμφωνα με το άρθρο 35, παρ. 6 του ν. 2519/1997 (ΦΕΚ 165Α΄) κατά γενική ομολογία δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στο θέμα της αντικειμενικής αξιολόγησης των ιατρών, με αποτέλεσμα όλοι ανεξαιρέτως οι ιατροί που αιτήθηκαν εξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα να κριθούν εξελίξιμοι, πολλοί από τους οποίους το μόνο προσόν που είχαν ήταν η ποσοτική προϋπηρεσία. Τα τμήματα δεν πρέπει να αποτελούν ένα κλειστό club, όπου οι γιατροί απλά θα εξελίσσονται με μόνο ουσιαστικό προσόν την αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχουν κίνητρα επιστημονικά, κλινικά ή διοικητικά. Με τη λογική αυτή, θα πρέπει επίσης να υπάρχουν στις κρίσεις επιλογής ή εξέλιξης αντικειμενικά ελάχιστα προσόντα κλινικά, επιστημονικά ή διοικητικά, ανάλογα με το βαθμό και το μέγεθος του Νοσοκομείου όπου κρίνεται η θέση.
Στην Υπουργική απόφαση που προβλέπεται από το άρθρο 60 του ν. 3918/2011 (ΦΕΚ 31Α΄) προτείνουμε να νομοθετηθεί ότι: «Για την εξέλιξη, πρόσληψη και επιλογή στους βαθμούς του Διευθυντή και του Συντονιστή Διευθυντή σε Νοσοκομεία της Α΄ και Β΄ ζώνης δυναμικότητας άνω των 200 κλινών απαιτείται τουλάχιστον η κατοχή αναγνωρισμένου τίτλου διδακτορικής διατριβής, δημοσιεύσεις με συνολικό Impact Factor τουλάχιστον 8 και αξιόλογο κλινικό έργο την τελευταία πενταετία. Για τους κατέχοντες τίτλο ιατρικής ειδικότητας της αλλοδαπής οι οποίοι δεν κατέχουν Ελληνικό ή ισότιμο τίτλο διδακτορικής διατριβής, απαιτούνται δημοσιεύσεις με συνολικό Impact Factor τουλάχιστον 12 και αξιόλογο κλινικό έργο την τελευταία πενταετία».
Γ). Θεωρούμε επίσης ότι στα όργανα των Νοσοκομείων πρέπει πάντοτε να προΐστανται Συντονιστές Διευθυντές και ότι δεν είναι λογικό υφιστάμενοι Διευθυντές να είναι Διευθυντές της Ιατρικής Υπηρεσίας και των τομέων, άρα να προΐστανται των Συντονιστών Διευθυντών. Προτείνουμε λοιπόν την νομοθετική αλλαγή της παραγράφου 3 του άρθρου 8 του ν.3868/2010 και του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν.2889/2001, ως εξής: «Στην Ιατρική Υπηρεσία των Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. προΐσταται ιατρός με θέση Συντονιστή Διευθυντή, προϊστάμενος τμήματος, εργαστηρίου ή μονάδας. Στους τομείς της Ιατρικής Υπηρεσίας Νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ. προΐσταται ιατρός Συντονιστής Διευθυντής, προϊστάμενος τμήματος, εργαστηρίου ή μονάδας του τομέα αυτού». Για τον ίδιο λόγο, ζητούμε την νομοθετική αλλαγή της παραγράφου 5 του άρθρου 8 του ν.3868/2010 και της παραγράφου 6 του άρθρου 7 του ν.2889/2001 ως εξής: «Ως Διευθυντής τομέα ορίζεται ιατρός με θέση Συντονιστή Διευθυντή που προΐσταται τμήματος, εργαστηρίου ή μονάδας».
1. Τεράστιο θέμα θα προκύψει σε συγχωνεύσεις τμημάτων όπου Συντονιστές Διευθυντές δεν θα έχουν ουσιαστικά τμήμα να διευθύνουν, π.χ εάν στον Ευαγγελισμό οι 5 Παθολογικές γίνουν 3, 2 Συντονιστές Διευθυντές θα πλεονάζουν. Προτείνουμε ως πιο δίκαιο μέτρο, να μετακινούνται σε τμήματα που δεν υπάρχουν Συντονιστές Διευθυντές και διευθύνονται από απλούς Διευθυντές. Είναι απλή και πρακτική λύση χωρίς κανένα οικονομικό κόστος. Παράκληση όπως εκπρόσωποί μας να συμμετέχουν στις διαδικασίες των συγχωνεύσεων.
2. Μετά τη δραματική μείωση των μισθών των γιατρών του ΕΣΥ, αλλά την ακόμη μεγαλύτερη μείωση τους στο βαθμό του Συντονιστή Διευθυντή, επανερχόμαστε στη οφθαλμοφανή αδικία που συντελείται στους γιατρούς του ΕΣΥ, να είναι δηλαδή ο μοναδικός ιατρικός κλάδος που δεν δικαιούται ιδιωτικού ιατρείου. Προτείνουμε λοιπόν να δοθεί το νομοθετικό δικαίωμα στους Συντονιστές Διευθυντές για ιδιωτικό έργο εντός και εκτός νοσοκομείου. Οι Συντονιστές Διευθυντές αποτελούν ολιγάριθμη ομάδα και δεν θα επηρεαστεί η λειτουργία των νοσοκομείων, εξομοιούμενοι με τους πανεπιστημιακούς νοσοκομειακούς ιατρούς σύμφωνα με άρθρο 30 του ν.4025/2011 (ΦΕΚ 228Α΄). Σας ενημερώνουμε ότι μετά τις συγχωνεύσεις κλινικών του ΙΚΑ, οι μόνοι που είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης είναι οι γιατροί του ΕΣΥ και αυτό είναι πέρα για πέρα άδικο, αφού Πανεπιστημιακοί, Στρατιωτικοί, γιατροί πρώην ΙΚΑ έχουν δικαίωμα ιδιωτικού έργου. Πρέπει στο ΕΣΥ όλοι να έχουμε τις ίδιες εργασιακές σχέσεις για νόμιμη αύξηση των αποδοχών, άλλως θα διαιωνίζεται το μαύρο χρήμα και η αδικία εις βάρος των γιατρών του ΕΣΥ που έχουν να επιτελέσουν το μεγαλύτερο και δυσκολότερο έργο από όλους.
3. Πρέπει σύντομα να προχωρήσετε σε επαναξιολόγηση των γιατρών του ΕΣΥ, αρχίζοντας από την πρώτη βαθμίδα, των Συντονιστών Διευθυντών. Πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσουν τα κριτήρια αξιολόγησης και τα εκλεκτορικά σώματα εν' όψη των συγχωνεύσεων τμημάτων και κλινικών. Δεν πρέπει επ' ουδενί λόγο να προχωρήσουμε με λάθος τρόπο τις συγχωνεύσεις διότι έτσι θα βλάψουμε την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας προς τους Έλληνες πολίτες και ταυτόχρονα θα δημιουργήσουμε τεράστιο θέμα όσον αφορά την αξιολόγηση των γιατρών του ΕΣΥ.
Πρέπει επίσης, να σταματήσουν οι απαράδεκτες διαδικασίες εξέλιξης των γιατρών «δια ανατάσεως της χειρός» μετά από συνέλευση των τομέων, αλλιώς θα συνεχίζει το σύστημα να καταρρέει όχι μόνο για οικονομικούς λόγους αλλά λόγω έλλειψης αξιολόγησης των γιατρών με αντίκτυπο στην ποιότητα των υπηρεσιών».
Ο μόνος τρόπος να γλιτώσουμε από τον Κ.Μαρουδιά και τις διεκδικήσεις του είναι να τον κάνουμε πρωθυπουργό.Αλλά δεν γίνεται.He is from Cyprus.
ΑπάντησηΔιαγραφή