Λοβέρδος κατά Παιδιάτρων και Παθολόγων : Απειλές για αφαίρεση συνταγογράφησης λόγω χαμηλής συμμετοχή στον ΕΟΠΥΥ

Διαβάστε μέρος της τομοθέτησης του κ. Λοβέρδου από την συζήτηση στη βουλή την Παρασκευή 27/01/2012 περί φαρμάκου, ΕΟΠΥΥ, οικομικών δεδομένων κ.α.

Αντέξαμε 30% περισσότερους ασθενείς, γιατί ο κόσμος δεν έχει λεφτά να πάει στην ιδιωτική υγεία. Πού είδατε εσείς ότι επί των ημερών μας αυξήθηκαν τα κέρδη της ιδιωτικής υγείας και βλέπουνε ότι έχουν ευκαιρίες να επενδύουν; Ιδιωτικά νοσοκομεία που άνοιξαν επί των ημερών μας, έκλεισαν, ενώ δεν έκλεισε κανένα του δημόσιου τομέα. Έχουμε 30% περισσότερους ασθενείς με τουλάχιστον 20% λιγότερα χρήματα.

Δώσαμε αγώνα. Αυτός ο αγώνας δόθηκε για να περιοριστούν οι σπατάλες και ταυτόχρονα να μείνει ανοιχτό το σύστημα σε όλους τους πολίτες και στους ξένους ακόμα. Σας έλεγα ότι οι ανασφάλιστοι που πηγαίνουν στα νοσοκομεία, μας κοστίζουν 150 εκατομμύρια ευρώ από τα οποία τα περισσότερα αφορούν παράνομους μετανάστες και πρέπει να βρω αυτά τα χρήματα. Και τι δεν μου λέγατε!

Και σήμερα, κ. Νικολαϊδου, ήρθα στον Πειραιά στο Τζάνειο, είδα το πρόβλημα της έλλειψης νοσηλευτών. Έκανα ό, τι μπορούσα για να μην μπούμε στο 2011 και να προσλάβουμε το 2010 περίπου τέσσερις χιλιάδες νέους νοσηλευτές, οι οποίοι δεν θα είχαν προσληφθεί λόγω γραφειοκρατίας και το 2011 θα απαγορευόταν η πρόσληψή τους. Από το Τζάνειο εγώ θυμάμαι αυτό.

Εσείς μου λέτε για το 5ευρο. Ναι! Το 5ευρο δεν αφορά έναν ασθενή που νοσηλεύεται, αφορά έναν ασθενή που πάει χωρίς να έχει επείγον θέμα στα εξωτερικά ιατρεία. Και από εκεί βρήκα τα χρήματα.

Κάναμε διακόσια εξήντα επτά εκατομμύρια έσοδα από τα 5ευρα και από την ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων, για να μπορούμε να είμαστε γενναιόδωροι στους ανασφάλιστους, στους φτωχούς, στους αλλοδαπούς. Μετανάστης είναι ο άλλος, αλλά έχει ένα πρόβλημα υγείας, να τον αφήσεις να πεθάνει; Για να μην πεθάνει, κάποιος πρέπει να το πληρώσει. Αυτό ήταν το ποσοστό αλληλεγγύης του κάθε έλληνα πολίτη και μου το κοπανάτε! Δεν έχετε δίκιο.

Εγώ δεν ήρθα να λύσω τα προβλήματα που προείπα σε ένα κόσμο ελληνικό αγγελικά πλασμένο. Αναφέρθηκε η κα Κανέλλη στα θέματα των αξονικών τομογραφιών. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, 3,5 εκατομμύρια αξονικές το χρόνο στην Ελλάδα! Δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο με αυτό τον αριθμό. Εδώ υπάρχει κατεργαριά. Δεν υπάρχει νοσηλεία, περίθαλψη.

Εγώ έπρεπε να πάρω μέτρα γι’ αυτό. Δεν μπορούσα να το αφήσω έτσι. Ποιος θα το πλήρωνε αυτό; Ο ελληνικός λαός δεν έχει χρήματα για τέτοιου είδους σπατάλες προκλητής συνταγογράφησης σε φάρμακο που δεν χρειάζεται ο ασθενής και σε παρακλινική εξέταση που δεν χρειάζεται ο άνθρωπος που πάει να εξεταστεί.

Μου λέτε, λοιπόν, περί ιδιωτικών νοσοκομείων. Έχετε εντελώς άδικο, κοιτάξετε τις εφημερίδες. Μου λέτε και για τη φαρμακοβιομηχανία; Εδώ δεν υπάρχει λογική στο επιχείρημα. Η δαπάνη των ασφαλιστικών Ταμείων ήταν 5.600.000.000 σε ό, τι αφορά τα φάρμακα στις βιομηχανίες αυτές. Το 2011 ήταν 3.750.000.000.

Φέτος, συγκεκριμένα χθες, ανέλαβα απέναντι στην Κυβέρνηση, στον Πρωθυπουργό την υποχρέωση, την οποία έχω εξηγήσει και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους άλλους, για 1.100.000.000 παρακάτω φέτος. Κάλεσα τις ελληνικές και ξένες βιομηχανίες. Τους είπα ότι ο προϋπολογισμός των ελλήνων πολιτών για το 2012 είναι κλειστός, θα είναι 3 δισ. προς 2900 δισ. Τους είπα ότι μην πάτε να μου το υπολογίσετε με κριτήριο τα 3.750.000.000 που σας είπα στην αρχή, γιατί στα 3.750.000.000 φθάσαμε επειδή τους πήραμε επιστροφή 262 στο τέλος συν 190 από το rebate. Η συνταγογράφηση, λοιπόν, θα πρέπει να πέσει 1.100.000.000.
Τους είπα ότι εάν ξεπερνάτε τη μηνιαία φαρμακευτική δαπάνη η οποία προϋπολογίζεται, τα χρήματα τα οποία θα σας πληρώνουν τα Ταμεία θα μας τα φέρνετε πίσω. Κάθε τρεις μήνες rebate. Θα έρθει η διάταξη του σχεδίου νόμου εδώ, που έχουμε έτοιμο, μέσα στο οποίο θα υπάρχουν και οι ρυθμίσεις για τα φαρμακεία.

Επιτρέψτε μου λίγο να κάνω μία αναφορά, γιατί απευθύνομαι στους Βουλευτές του ΚΚΕ που ασκούν ισχυρή, σφοδρή κριτική στην Κυβέρνηση οι οποίοι ήταν οι Βουλευτές που έκαναν την πρόταση για ονομαστική ψηφοφορία για την τροπολογία που έφερα τάχα τελευταία στιγμή τις περασμένες μέρες. Η τροπολογία έχε κατατεθεί από την περασμένη Πέμπτη.

Αγαπητοί συνάδελφοι, κάνατε ονομαστική ψηφοφορία, απέναντι στην οποία η Βουλή αντέδρασε, όπως αντέδρασε, απέναντι σε μία ρύθμιση, η οποία συνόδευε παλαιότερες, που είχαν ανοίξει το επάγγελμα, επιχειρώντας να άρει τις γραφειοκρατικές, δυστροπικές ενέργειες ορισμένων φαρμακευτικών συλλόγων που προκαλούσαν δυσαρέσκεια σε φαρμακοποιούς, που έκαναν καταγγελία στις Βρυξέλλες. Και σας έλεγα να περάσει η τροπολογία, να φύγει ένα θέμα από το τραπέζι, να τελειώνουμε με τη δήθεν μη απελευθέρωση του φαρμακευτικού επαγγέλματος, επειδή ορισμένοι δύστροποι φαρμακευτικοί σύλλογοι έλεγαν εμμέσως – όχι αμέσως, φυσικά, και με ειλικρίνεια - «όχι». Και μου λέγατε να υποχωρήσω, να την πάρω πίσω για καλύτερη ενημέρωση κ.λπ.

Δεν λέω για σας. Λέω για τη Βουλή. Λέω για άλλα κόμματα. Εσείς κάνατε ονομαστική. Μου έλεγαν: «Θα χαθεί η ψηφοφορία, να την πάρουμε πίσω». Θα πάρω πίσω εγώ αυτό, το απλό; Μα, αν ήταν να πάρω εγώ πίσω αυτό - και το έκανα αυτό από το 2009, σε κάθε τι που μου έλεγαν, εγώ να έπαιρνα πίσω τα μέτρα μου - αυτή τη στιγμή δεν θα υπήρχα. Δεν θα μπορούσε να σταθεί κανένας Υπουργός.

Εγώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όταν φέρνω κάτι εδώ, το φέρνω γιατί είμαι σίγουρος γι’ αυτό που κάνω. Και η ενέργειά μου αυτή ήταν ενέργεια, την οποία απ’ ό, τι φάνηκε μετά ο Έλληνας πολίτης την αγκάλιασε. Γιατί απευθυνόταν πρώτα απ' όλα σε κάποιους που θα μπορούσαν να πάρουν εργαζόμενους να κάνουν ένα μεροκάματο, δουλεύοντας παραπάνω χρόνο και από την άλλη, στον πολίτη, για να εξυπηρετείται καλύτερα. Και δεν αναφέρομαι στο εξωτερικό, από το οποίο έχουν προκύψει διάφορα σχόλια, καθόλου τιμητικά. Αναφέρομαι στον Έλληνα πολίτη και σε αυτά που άκουσα αυτές τις μέρες μετά τη συγκεκριμένη απόφαση.

Σέβομαι την απόφασή σας. Είμαι Βουλευτής δώδεκα χρόνια. Σέβομαι τις αποφάσεις της Βουλής. Αλλά έχω τις απόψεις μου, είμαι ανυποχώρητος στις απόψεις μου και ο καθένας ας αναλάβει τις δικές του ευθύνες. Για συγκεκριμένους συναδέλφους δε, που έλεγαν ότι δεν έχουμε ενημέρωση, θα δώσουμε την ευκαιρία, για ένα θέμα που η Βουλή το έχει συζητήσει πολλές φορές, να έχουμε ενημέρωση, γιατί η διάταξη έρχεται ξανά σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας τις επόμενες ημέρες.

Λέτε για τις συνενώσεις. Τι σας πειράξανε; Γιατί μέμφεστε, αγαπητοί συνάδελφοι, τις συνενώσεις; Έγιναν συνενώσεις, επειδή έκλεισε κάτι; Έγιναν συνενώσεις, επειδή μια κοινή διοίκηση ανέλαβε περισσότερα νοσοκομεία. Και ήδη είμαι και έτοιμος, γιατί έχω ρωτήσει τους νέους διοικητές των συνενωμένων μονάδων, αν κάνουν διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Ενιαία κάνουν. Άρα, δεν είναι μόνο κοινή διοίκηση, αλλά προχωράμε. Ο κ. Μάριος Σαλμάς είχε κάνει μια κριτική επ’ αυτού. Κι έχουν αρχίσει και οι κοινές προμήθειες, που σημαίνει περισσότερο υλικό. Άρα, καλύτερες τιμές. Τι σας πειράζει αυτό; Δεν σας καταλαβαίνω.

Μιλάτε με τρόπο απαξιωτικό για τον ΕΟΠΥΥ, τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας. Αυτός ο Οργανισμός άρχισε τη λειτουργία του από την 1η Ιανουαρίου. Πριν από λίγες μέρες είπα δημοσίως ότι υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα στη λειτουργία του και ότι έχει προκληθεί και ταλαιπωρία των ασφαλισμένων. Και δεσμεύθηκα ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα έχω λύσει πολλά από αυτά τα προβλήματα. Και εγώ και ο κ. Τιμοσίδης συνεργαζόμαστε με τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ κάθε μέρα -λειτουργούμε περίπου ως συνδιοικητές του ΕΟΠΥΥ - πρώτον, για να βοηθήσουμε και δεύτερον, γιατί έχουμε αναλάβει και όλη την πολιτική ευθύνη αν κάτι δεν πάει καλά και πάει στραβά.

Έχουμε τέσσερα Ταμεία μέσα στον Οργανισμό. Το ΝΑΤ αρνήθηκε να ενταχθεί. Εμείς, αγαπητοί συνάδελφοι από τον Πειραιά, είπαμε: «Εντάξει, ας πάνε τα τέσσερα μεγάλα Ταμεία και θα δούμε μετά για το ΝΑΤ». Ο «Οίκος του Ναύτη», δηλαδή, που αρνήθηκε να ενταχθεί, παρήγαγε φαρμακευτική δαπάνη κατά 100 εκατομμύρια περισσότερη.
Οι γιατροί που συνταγογραφούν για τους ασφαλισμένους του, αγαπητέ συνάδελφε, παρήγαγαν κατανάλωση κατά 100 εκατομμύρια περισσότερη από την προβλεφθείσα.
Πιστεύετε, ότι από την προκλητή συνταγογράφηση ωφελείται ο ασφαλισμένος, ο ασθενής; Όχι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Η προκλητή συνταγογράφηση στον παροξυσμό της το 2009 στην Ελλάδα - αλλά υπαρκτή και ακόμη - προκαλείται από την απαράδεκτη σχέση φαρμακευτικών εταιρειών, ιατρικών επισκεπτών και γιατρών, οι οποίοι συνταγογραφούν χωρίς λόγο.

Φτηναίνει το φάρμακο; Το υποκαθιστούν στην συνταγογράφηση με ένα άλλο. Τώρα με το rebate, δηλαδή, με την επιστροφή ανά τρίμηνο αυτά θα κοπούν. Αρκετά. Ο «Οίκος του Ναύτη» δεν ήθελε. Υπερέβη, όμως, κατά εκατό. Εκεί η επιρροή ενός συγκεκριμένου κόμματος είναι σαφής. Το ΕΤΑΑ, όπου είναι άλλου κόμματος η επιρροή, ούτε αυτό ήθελε. Δεν θυμάμαι ακριβώς το ποσοστό της υπέρβασης στο ΕΤΑΑ. Είναι εκατό και πλέον; Δεν το θυμάμαι. Άλλο πολιτικό κόμμα έχει μια ισχυρή επιρροή στο ΤΑΥΤΕΚΩ, των τραπεζικών υπαλλήλων. Και εκεί υπέρβαση.

Οι κανόνες συνταγογράφησης, λοιπόν, οι κανόνες της ηλεκτρονικής, ή της γραπτής, όπου υπάρχει το ενιαίο συνταγολόγιο ακόμη, θα είναι οι αυτοί για το 2012. Οι κυρώσεις θα είναι από τον ΕΟΠΥΥ και από το Διοικητή του ΕΟΠΥΥ για όλους, με βάση τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα. Η προειδοποίηση είναι πολύ αυστηρή σε αυτούς που παραβιάζουν τη δεοντολογία.

Η δική μας πρόταση, κύριοι συνάδελφοι - ήδη ο κ. Βουδούρης έχει κάνει τις πρώτες κινήσεις, θα κάνω και εγώ το Σαββατοκύριακο - είναι η εξής. Θα μιλήσουμε με τις διοικήσεις των Ταμείων αυτών για να τους πούμε ότι σθεναρή πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να μπουν όλα τα Ταμεία στον ΕΟΠΥΥ και όλες οι υπηρεσίες που αφορούν υγεία, οι κλάδοι ασθένειας των ασφαλιστικών Ταμείων που πήγαν στον ΕΟΠΥΥ, όλα στο Υπουργείο Υγείας. Ένα Υπουργείο, ένας ασφαλιστικός οργανισμός το 2012.

Και επειδή μπορούσε από κάποιον να θεωρηθεί ότι ο ομιλών ενδιαφέρεται για το δικό του πολιτικό κύρος, θέλει να αυξήσει την αρμοδιότητά του, εμένα από την αρχή που ανέλαβα ο κανόνας μου ήταν να μικραίνουν οι αρμοδιότητές μου και να αποκεντρώνονται σε όλη την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Έχω αντίθετη πολιτική μέθοδο και μάλιστα, όλο αυτό θα γίνει ενώ εγώ δεν θα είμαι Υπουργός. Έχουμε εκλογές σε λίγο και από κει και πέρα ο λαός αποφασίζει. Άρα, αυτή η αναγκαία διαρθρωτική αλλαγή λύνει το θέμα.

Μην καταφέρεστε, μιλώντας για τον ΕΟΠΥΥ με τα χειρότερα των επιχειρημάτων. Πρέπει να γίνει δουλειά εκεί. Ακόμα έχουμε προβλήματα με την ενημέρωση του κόσμου. Νομίζω ότι σε περίπου τέσσερις με πέντε μέρες σε αυτό θα έχουμε απαντήσει. Έχουμε προβλήματα από τη δυστροπία ορισμένων γιατρών, κατά βάση ιατρικών συλλόγων, αλλά έχουμε και επτά χιλιάδες γιατρούς του ΙΚΑ, πέντε χιλιάδες που ήδη συμβλήθηκαν και θα κάνουμε τις επόμενες μέρες - πότε είχαμε πει; - για πεντέμισι χιλιάδες…

Την άλλη εβδομάδα θα ανακοινώσουμε τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνουν αυτά.
Επιπλέον, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, του ΚΚΕ ελευθερώσαμε τη δυνατότητα κάθε γιατρού που έχει έναν κωδικό ηλεκτρονικής συνταγογράφησης να συνταγογραφεί για τον ασφαλισμένο που μπορεί να μένει δίπλα στο σπίτι του. Εδώ μπορεί να φωνάζετε, αλλά σπεύδω να σας πω ότι αυτή η επίσκεψη στον οποιονδήποτε μη συμβεβλημένο γιατρό είναι ευκαιρία του ασθενούς. Μπορεί να πάει. Εκεί δεν καλύπτεται σε ό, τι αφορά την επίσκεψη. Εμείς καλύπτουμε την επίσκεψη με τους συμβεβλημένους μας γιατρούς. Εκεί, όμως, μπορεί να πάρει συνταγή, η οποία καλύπτεται από τα φαρμακεία και καλύπτεται από τον ΕΟΠΥΥ. Δηλαδή, έχει φαρμακευτική κάλυψη, δεν έχει ιατρική, αφού διάλεξε να πάει σε ένα γιατρό εκτός.

Σκεπτόμαστε και θα το φέρουμε τώρα στη Βουλή - θα το κουβεντιάσουμε, δεν είμαστε βέβαιοι για την ορθότητα του μέτρου - μήπως, αγαπητέ κ. Γιαννόπουλε, δώσουμε τη δυνατότητα και στους γιατρούς του Ε.Σ.Υ. να δέχονται ασφαλισμένους. Είναι μια ιδέα. Διότι έχουμε μια πολιτική… όχι, να κάνουν ιατρείο. Μέσα στο νοσοκομείο. Θα το δούμε. Τεχνικά δεν το έχουμε λύσει. Το αναφέρω σαν μια σκέψη.

Επίσης, έχουμε - στην πράξη το αντιμετωπίσαμε αυτό, επειδή τους δώσαμε την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, απαίτηση όλων των ιατρικών συλλόγων και όλων των πολιτικών δυνάμεων μέσα στους συλλόγους - ορισμένες φορές και αυτή την πρακτική.

Οι παιδίατροι και οι παθολόγοι λένε το εξής: Αφού συνταγογραφώ, γιατί να πηγαίνω να με επισκέπτεται ασφαλισμένος και να παίρνω εγώ τα χρήματά μου καιρό μετά; Αφού έχω την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, ας μείνω απ’ έξω, ας μη συμβληθώ, ούτως ώστε να με πληρώνει ο ασθενής. Έτσι, έχουμε προβλήματα με τους παθολόγους και με τους παιδιάτρους.

Σκεφθήκαμε και αποφασίσαμε όλες αυτές οι ειδικότητες να βγουν εκτός ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, εάν δεν υπάρξει αναδίπλωση εκ μέρους των ειδικοτήτων αυτών από τις επόμενες μέρες.

Ακόμη, επειδή έχουμε τώρα με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση τη δυνατότητα να βλέπουμε πού ακριβώς προκύπτουν πρωταθλητές της συνταγογράφησης, θέλω να πω ότι δεν είναι πρωταθλητής ένας που έχει πολλούς ασθενείς, είναι πρωταθλητής αυτός που έχει λιγότερους ασθενείς, αλλά οι συνταγές του - που μπορούμε να ελέγξουμε ανά ασθενή - έχουν πάρα πολλά φάρμακα που τα δίνει αφειδώς επειδή κάποιος του δίνει το αντίτιμο. Αυτούς, με τροπολογία που είπα πριν ότι έχουμε ήδη καταθέσει, θα τους θέτουμε εκτός ασφαλιστικού οργανισμού, χωρίς να μπορεί αυτή η τιμωρητική πράξη να έχει αναστολή στην εφαρμογή της.

Δέχομαι τα προβλήματα και δεσμεύομαι ότι πολλά από αυτά – σας ανέφερα τα πιο βασικά - θα τα λύσουμε μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.

Κύριε Πρόεδρε, έχω πάρα πολλά θέματα. Δεν μπορώ να τα απαντήσω όλα. Θα τα απαντήσει ο κ. Τιμοσίδης στη δευτερολογία του.
Θέλω να κάνω, όμως, δυο-τρεις ειδικές αναφορές, με την άδειά σας. Μπορώ να πάρω και κάποιο κομμάτι από την τριτολογία μου;

Έχετε δίκιο όταν λέτε ότι ο νέος Κανονισμός Παροχής Υπηρεσιών υγείας του ΕΟΠΥΥ ως προς ορισμένες υπηρεσίες κατέβασε το επίπεδο. Δεν είναι λάθος αυτό. Προσπαθούσαμε να προσαρμόσουμε αυτά που θα μπορούμε να παράσχουμε με ίσους όρους – όλα τα Ταμεία, όλοι οι ασφαλισμένοι τα ίδια - και ορισμένες φορές το επίπεδο της παροχής παρέμεινε στα επίπεδα της υψηλότερης, της καλύτερης ποιότητας και άλλες έπεσε. Δεν έχετε άδικο εδώ. Έπρεπε, όμως, να αντιμετωπίσουμε συγκεκριμένα προβλήματα, συγκεκριμένες υπηρεσίες με συγκεκριμένα χρήματα. Χρήματα δεν υπάρχουν για να γίνουν θαύματα. Αυτό το δέχομαι ως αρχή.

Δεν δέχομαι, όμως, παραδείγματα που δώσατε. Λέτε ότι πληρώνουν οι ασφαλισμένοι τον τοκετό, αν κατάλαβα καλά. Φυσικά και δεν τον πληρώνουν στα δημόσια νοσοκομεία. Στα ιδιωτικά παίρνουν το επίδομα των 900 ευρώ. Τι θέλετε να κάνουμε δηλαδή; Αν ένας θέλει να πάει σε ένα ιδιωτικό, να του πληρώνουμε όλη τη δαπάνη; Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Δεν έχουμε τα χρήματα γι’ αυτό.

Για την ειδική διατροφή λέτε ότι πληρώνουν 10%. Ωραία! Εμείς πιάσαμε ένα σκάνδαλο 2,5 δισεκατομμυρίων στη Θεσσαλονίκη. Πήγαινε ο άλλος και έπαιρνε ειδική διατροφή. Βάλαμε το 10%, γιατί – τώρα δεν θέλω να χρησιμοποιήσω μια φράση που έχει πει υφυπουργός της Νέας Δημοκρατίας και την αποδέχομαι απολύτως, δεν θα πω το επίθετο που χρησιμοποίησε - βάζουμε πολλές φορές πράγματα, τα οποία δεν θέλαμε να βάλουμε, για να αντιμετωπίσουμε την κατεργαριά ορισμένων ανθρώπων που καταλαβαίνουν ότι το σύστημα υγείας είναι για να το ρημάζεις. Αυτό το 10% το βάλαμε, για να περιοριστεί η κατεργαριά, γιατί ο άλλος αν είναι να πληρώσει κάτι, δεν μπαίνει στη διαδικασία αυτή.

Όσον αφορά στις αποκλειστικές νοσοκόμες, ναι, πληρώνει ο πολίτης. Τώρα, όμως, εμείς προβλέψαμε 40 ευρώ για το Σάββατο και την Κυριακή και 32 ευρώ για τη νύχτα, ήταν 110 ευρώ, περισσότερα από την εφημερία των γιατρών, μου λένε οι συνεργάτες μου, το μειώσαμε δηλαδή.

Σχετικά με το αναλώσιμο υλικό και για το 25% συμμετοχή μάς κάνετε κριτική. Αυτό είναι όταν αγοράζεις από τα φαρμακεία. Είναι δωρεάν αν τα πάρεις από αποθήκες και φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Είναι δωρεάν για τις ευπαθείς ομάδες. Είναι δωρεάν για τους παραπληγικούς. Μην ισοπεδώνετε με την κριτική σας ό, τι προσπαθούμε να κάνουμε.

Όσον αφορά την προληπτική ιατρική - δεν ξέρω ακριβώς τη φορά του επιχειρήματος και της μομφής, δεν την άκουσα, οι συνεργάτες μου την άκουσαν - μου λένε ότι στο άρθρο 6 του Κανονισμού Παροχής Υπηρεσιών δίνεται η δυνατότητα της προληπτικής ιατρικής, χωρίς τη συμμετοχή του ασφαλισμένου, για τη διάγνωση και ανατροπή σειράς νοσηρών καταστάσεων. Είναι υπηρεσία που καλύπτεται.

Κύριε Πρόεδρε, έχω χρόνο ακόμη;
Θα αναφέρω δύο πράγματα ακόμα και τα άλλα θα τα αναπτύξει ο κ. Τιμοσίδης στη δευτερολογία του.

Όσον αφορά στα εμβόλια, όλα τα εμβόλια παρέχονται δωρεάν από τα φαρμακεία - νομίζω ότι ήταν μομφή της κ. Κανέλλη - αλλά μετά από συνταγογράφηση. Δεν υπάρχει το πρόβλημα ο γονιός να πληρώνει για το παιδί, όπως το ανέφερε η συνάδελφος.

Και για να μην παραλείψω κάτι, για το οποίο έχετε δίκιο, λέγοντας μόνο αυτά στα οποία δεν έχετε δίκιο και έχετε άδικο, θα ήθελα να αναφερθώ στην ειδική αγωγή των παιδιών. Στο άρθρο 17 του Κανονισμού υπάρχει ένα πρόβλημα. Σπεύδω να πω ότι ίσως έχετε δίκιο, γιατί δεν μπορεί να σταματά η αγωγή μετά το 18ο έτος. Το επανεξετάζουμε. Για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, αποδέχομαι ως προς το σημείο αυτό ότι υπήρξε μία αδικία την οποία ίσως – δεν δεσμεύομαι - μπορούμε να την άρουμε τις επόμενες ημέρες.

Κοιτάξτε, επαναλαμβάνω αυτό με το οποίο ξεκίνησα. Δεν είχα την τύχη – που δεν το θεωρώ και τύχη, αλλά ας το πούμε έτσι - άλλων που ανέλαβαν αυτό το Υπουργείο σε καλές εποχές, σε εποχές που τα λεφτά των δανεικών πετάγονταν από τα παράθυρα.

Επίσης, ο κ. Χαραλάμπους ήταν εδώ και άκουσε την απάντησή μου στο Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, κ. Βαρδίκο. Δεν είμαι απ’ αυτούς που λένε ότι η σπατάλη, η κακοδιοίκηση προκλήθηκε, επειδή υπήρχε άφθονη ροή δανεικών, τα οποία εμείς καταναλώναμε, επειδή ως λαός έχουμε ιδιαιτερότητες ως προς την απάτη. Εγώ δεν τα πιστεύω αυτά και δεν τα έχω πει ποτέ.

Εμείς, όπως απέδειξα με στοιχεία που είχα, κάναμε υπερκατανάλωση εισαγομένων ιατρικών προϊόντων από τις χώρες που σήμερα μας κατηγορούν – αναφέρομαι στους πολίτες και στον Τύπο της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου που πολλές φορές λένε διάφορα για μας - και όπως έδειξα με στοιχεία που κατέθεσα στην Εθνική Αντιπροσωπεία, από το 1970 μέχρι το 2008 είχαμε 200 δισεκατομμύρια ευρώ για εξοπλιστικές – αμυντικές δαπάνες.
Σ’ αυτούς, λοιπόν, που μέμφονται τους Έλληνες και τις Ελληνίδες που καταβάλλουν τώρα τεράστια προσπάθεια να φύγει η χώρα από την κρίση, λέω ότι ένα μεγάλο κομμάτι από τα χρήματα των δανείων επέστρεφαν στους δανειστές ως κατανάλωση προϊόντων τους. Και λέμε τώρα, κυρίες και κύριοι, ότι αυτό ήταν η πρώτη αιτία του προβλήματος, ενώ η δεύτερη αιτία που έφθασε εκεί ο υπερβολικός δανεισμός, ήταν ο καταναλωτισμός του ελληνικού κράτους – για παράδειγμα, το Υπουργείο Υγείας - αλλά και ο Έλληνας πολίτης, όλοι μας δηλαδή με τις συμπεριφορές μας.

Αυτό πρέπει να αλλάξει. Εγώ ήρθα σ’ αυτήν την εποχή στο Υπουργείο. Όποιοι θέλουν να μου κάνουν κριτική συγκρίνοντας αυτήν την εποχή με άλλες, ή τη δική μου συμπεριφορά με συμπεριφορές πελατειακών Υπουργών, που εκτός εξαιρέσεων γνωστών σε όλους, παρήλασαν από το Υπουργείο Υγείας ως Υπουργοί των κομμάτων εξουσίας, δεν τους ακούω. Τους το λέω από τώρα. Και όπου αυτή η αντιπαράθεση γίνει ζωντανά – το Κοινοβούλιο είναι ο καλύτερος χώρος, αλλά και εκτός Κοινοβουλίου - τα επιχειρήματα που έχω εναντίον τους είναι συντριπτικά. Τους δημαγωγούς τους θεωρώ εύκολους αντιπάλους. Δύσκολος αντίπαλος για τη δική μου προοπτική, για τη δική μου υπουργική στάση, για τη δική μου πολιτική, είναι αυτός που μου λέει «θα μπορούσες να κάνεις λιγότερο βίαια αυτά που έχεις να κάνεις, με περισσότερο ορθολογικό τρόπο».

Όμως, δεν είχα και δεν έχω χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, αν κάποιος μπορεί καλύτερα σ’ αυτή τη βάση, σ’ αυτή τη λογική και σ’ αυτήν την πολιτική προοπτική, ναι, εκεί θα ακούσω και θα δεχθώ δικά μου σφάλματα. Όμως, όποιος ξεκινά από την κριτική του λέγοντας για τα υλικά, για το προσωπικό, κ.ο.κ., έχω να του πω ότι αυτά τα άκουσαν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες τριάντα επτά χρόνια. Αυτά βούλιαξαν την πατρίδα. Δεν ανήκω σ’ αυτούς που βούλιαξαν την πατρίδα. Προσπαθώ να βοηθήσω τη χώρα να μη γονατίσει. Άρα, είναι δεκτή η κριτική, ειδικά όταν έχει να κάνει με προτάσεις ορθολογικότερης διαχείρισης. Όμως, είναι στον αέρα η κριτική της δημαγωγίας. Δεν την ακούμε, κυρίες και κύριοι Βουλευτές.
Ευχαριστώ πολύ.

2 σχόλια:

  1. ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ...............................εκβιασμος.....ΦΑΣΙΣΜΟΣ.............ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ......και θρασυδειλία.Ας αναστειλει την συνταγογραφηση επιλεκτικα και ας περιμενει.Θα εχει εκτος απο τους γιατρους και τους ασφαλισμενους απεναντι του.
    ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ,ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΙΑ και η τροπολογια τιμωριας των συναδελφων του ΕΟΠΥΥ.
    Αν τον αφησουμε να συνεχισει ...ετσι θα συνεχισει...ΕΚΒΙΑΖΟΝΤΑΣ Ο ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΟΣ ΦΑΣΙΣΤΑΣ.
    Συναδελφοι Παθολογοι και Παιδιατροι του ΕΟΠΥΥ...μια ειναι η απαντηση...ΚΥΜΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΟΠΠΥ ΤΩΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ ΗΤΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΕΟΠΥΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΘΕΣΑΝ, ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ. ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Σ'ΟΣΟΥΣ ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΟ ΝΕΟΣΥΣΤΑΤΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ? ΟΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ ΠΩΣ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ? ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΟΥΝ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΚΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΟΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ? ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΠΟΝΙΟΜΑΣΤΕ, ΣΦΑΞΕ ΜΕ ΑΓΑ ΜΟΥ Ν'ΑΓΙΑΣΩ. ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΟΤΙ Η ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΙ Η ΕΚΔΟΣΗ ΠΑΡΑΠΕΜΠΤΙΚΩΝ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή