Δημήτρης Κοντός: «Νέες συμβάσεις με τους ιδιώτες παρόχους χωρίς γκρίζες ζώνες»

Στο τελευταίο στάδιο της ολοκλήρωσής του βρίσκεται ο νέος Κανονισμός Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ και, όπως δηλώνει ο πρόεδρος του οργανισμού, κ. Δημήτρης Κοντός, με συνέντευξή του στο «Βήμα», καλύπτει με επάρκεια τις ανάγκες των ασφαλισμένων. Επίσης, τονίζει ότι η συγκρότηση νέας επιτροπής διαπραγμάτευσης είναι θέμα χρόνου. Αναφερόμενος στις διαπραγματεύσεις για τη σύναψη νέων συμβάσεων με τους παρόχους υπηρεσιών Υγείας, δηλώνει ότι στόχος είναι η θεσμοθέτηση καθαρών κανόνων συνεργασίας του ΕΟΠΥΥ με όλους τους παρόχους, χωρίς γκρίζες ζώνες και περιθώρια για επιβάρυνση των ασφαλισμένων. Θα υπάρξει και ειδική μέριμνα ώστε, μέσω των νέων συμβάσεων, να αποζημιώνονται ικανοποιητικά από τον ΕΟΠΥΥ ακριβές εξετάσεις και επεμβάσεις που δεν γίνονται στο ΕΣΥ.

Από πέρυσι είναι σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κανονισμός Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ. Εχει παρέλθει περίπου ένας χρόνος και ακόμη δεν έχει ψηφιστεί. Τι προβλέπεται να γίνει;
«Ο νέος Κανονισμός Παροχών Υγείας βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της ολοκλήρωσής του. Περισσότεροι από 100 φορείς έχουν συμμετάσχει στη διαβούλευση για την ολοκλήρωσή του και καλύπτει με επάρκεια τις ανάγκες των ασφαλισμένων. Τις επόμενες εβδομάδες περνάει από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ και στη συνέχεια θα εγκριθεί από το υπουργείο Υγείας».

Προσφάτως αποκαλύφθηκε ένα... χαρτοβασίλειο του ΕΟΠΥΥ στον Πειραιά. Πώς θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα;
«Το πρόβλημα με τους τεράστιους όγκους χαρτιού που συσσωρεύονται στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ είναι διαχρονικό και οφείλεται στο ότι με την ίδρυση του οργανισμού εννέα Ταμεία και 18 κλάδοι "στριμώχθηκαν" στις εγκαταστάσεις του ΟΠΑΔ. Η διαδικασία μεταφοράς των υπηρεσιών μας σε δημόσια κτίρια άνετα και λειτουργικά βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα. Επίσης, ο νέος υπουργός Υγείας έχει δεσμευθεί ότι θα αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία ώστε οι χιλιάδες πάροχοι του ΕΟΠΥΥ να μη "φορτώνουν" τα φυσικά παραστατικά των απαιτήσεών τους στις υπηρεσίες μας αλλά μόνο τις ηλεκτρονικές υποβολές, που έτσι κι αλλιώς γίνεται εδώ και πολύ καιρό. Οι δύο αυτές παρεμβάσεις θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα, ώστε οι εργαζόμενοι αλλά και οι ασφαλισμένοι και οι πάροχοι να συναλλάσσονται με αξιοπρέπεια».

Τον τελευταίο καιρό βρίσκεστε σε διαπραγματεύσεις με τους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών Υγείας για τη σύναψη νέων συμβάσεων. Πρόκειται να αλλάξει κάτι;
«Οι διαπραγματεύσεις με ιδιώτες παρόχους βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και πολύ καιρό. Στόχος των νέων συμβάσεων είναι να θεσμοθετηθούν απόλυτα ξεκαθαρισμένοι κανόνες συνεργασίας του ΕΟΠΥΥ με όλους τους παρόχους, να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο χωρίς γκρίζες ζώνες και χωρίς περιθώρια για επιβάρυνση των ασφαλισμένων. Οι νέες συμβάσεις θα διασφαλίζουν ποιοτικές υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους και ταυτόχρονα αμοιβαία επωφελή συνεργασία με τους παρόχους».

Θεωρείτε αναγκαίο τον Υγειονομικό Χάρτη για τη σύναψη συμβάσεων;
«Ο Υγειονομικός Χάρτης, με πρωτοβουλία του υπουργείου Υγείας, ολοκληρώνεται ως το τέλος του έτους και θα είναι ο οδηγός μας για την εκτίμηση των αναγκών και συνακόλουθα για τη σύναψη των συμβάσεων που απαιτούνται».

Είναι γνωστό ότι στο ΕΣΥ δεν εκτελούνται αρκετές ακριβές εξετάσεις και επεμβάσεις, όπως οι εμβολισμοί εγκεφάλου. Τι σκέφτεστε να κάνετε για να καλύψετε το κενό;
«Σε υψηλή προτεραιότητα για το υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΠΥΥ είναι η κάλυψη εκείνων των αναγκών που δεν καλύπτονται από το δημόσιο σύστημα Υγείας. Ειδική μέριμνα στις νέες συμβάσεις θα ληφθεί έτσι ώστε οι υπηρεσίες αυτές να αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ ικανοποιητικά και ταυτόχρονα να διασφαλίζεται ότι δεν θα επιβαρύνονται οι ασφαλισμένοι».

Θα γίνουν συμβάσεις με ΠΕΔΥ και Κέντρα Υγείας προκειμένου να αποζημιώνονται οι εξετάσεις στις οποίες υποβάλλονται οι ασφαλισμένοι;
«Ολοκληρώνεται το πλαίσιο συμβάσεων με τις Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) στις οποίες υπάγονται οι Μονάδες Υγείας προκειμένου να αποζημιώνονται για τις υπηρεσίες που παρέχουν, ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους».

Ακούμε πολύ καιρό για την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ, αλλά ως τώρα δεν έχουμε δει να προχωράει κάτι. Τι γίνεται με αυτό το ζήτημα; Πού έχει κολλήσει;
«Η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης έχει θεσμοθετηθεί. Συγκροτήθηκε και λειτούργησε για έναν χρόνο και η θητεία της ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2015. Αναμένεται σύντομα η συγκρότηση της νέας Επιτροπής και η επαναλειτουργία της με πρωτοβουλία του υπουργείου Υγείας».

Επίσης, γιατί καθυστερεί η λειτουργία του Κέντρου Αξιολόγησης Υπηρεσιών Υγείας;
«Ο ρόλος της αξιολόγησης τεχνολογίας Υγείας κρίνεται καθοριστικός για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ασθενών στις αναγκαίες θεραπείες, την αύξηση της αποτελεσματικότητας, τη βελτίωση της ποιότητας και τον έλεγχο των δαπανών. Μολονότι σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη τα οποία έχουν αναπτύξει διαδικασίες αξιολόγησης η χώρα μας έχει καθυστερήσει, κρίνεται επιτακτική η άμεση διαμόρφωση του πλαισίου ενσωμάτωσης κανόνων για την αξιολόγηση των νέων τεχνολογιών Υγείας. Μια τέτοια μεταρρύθμιση, η οποία θα προκύψει μέσω της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς και θα ενεργοποιηθεί από την πολιτική ηγεσία, θα προσδώσει ένα εργαλείο προστιθέμενης νομιμοποίησης των αποφάσεων του οργανισμού περί της τιμολόγησης και αποζημίωσης των νέων τεχνολογιών βάσει της αποτελεσματικότητας και του κόστους τους, με επίκεντρο την πολυκριτηριακή διαδικασία αξιολόγησης».

Εχετε εξαγγείλει από πέρυσι τον έλεγχο των παρόχων σε πραγματικό χρόνο. Το θεωρείτε αναγκαίο και, αν ναι, πότε θα εφαρμοστεί;
«Ο έλεγχος σε πραγματικό χρόνο είναι μείζων προτεραιότητα για τον οργανισμό και αυτό διότι μόνο έτσι μπορεί να διασφαλιστεί ο περιορισμός του υψηλού όγκου των απαιτήσεων των παρόχων από τον ΕΟΠΥΥ και να περιορισθεί δραστικά η προκλητή ζήτηση, έτσι ώστε να μην αναγκάζεται ο ΕΟΠΥΥ εκ των υστέρων να παίρνει clawback και rebate από τους παρόχους. Η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί και απαιτείται η ενίσχυση του μηχανισμού με γιατρούς-ελεγκτές για την εύρυθμη λειτουργία του».

Τι σχεδιάζετε για την καλύτερη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου που τρέχει ολημερίς με μια συνταγή στο χέρι για να βρει σφραγίδα ελεγκτή; Χρήματα δεν υπάρχουν. Ως αντιστάθμισμα δεν πρέπει να έχουμε ποιοτικές υπηρεσίες; Με ποιον τρόπο θα τις προσφέρετε στους ασφαλισμένους;
«Σήμερα η έκδοση παραπεμπτικών προς τους ασφαλισμένους μας που αφορούν τα ιατροτεχνολογικά είδη, όπως γυαλιά, είδη αποκατάστασης (νάρθηκες, αμαξίδια) αναπνευστικές συσκευές κ.ά., γίνεται ηλεκτρονικά από πιστοποιημένους γιατρούς. Κατά την έκδοση του παραπεμπτικού γίνεται αυτόματα και ο αναγκαίος έλεγχος. Η θεώρηση λοιπόν που γίνεται σήμερα του παραπεμπτικού από τον ελεγκτή γιατρό είναι τυπική διαδικασία και όχι ουσιαστική. Γι' αυτό εξετάζεται η κατάργηση αυτής της διαδικασίας προκειμένου οι ασφαλισμένοι μας να μην υποβάλλονται επιπλέον σε αυτή την ταλαιπωρία».

Είναι κοινός τόπος ότι το clawback είναι άδικο μέτρο. Πότε και με ποιον τρόπο θα είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για κατάργησή του;
«Η ολοκλήρωση του πλαισίου των μέτρων ελέγχου της παραπομπής για εξετάσεις, νοσήλια, φάρμακα κ.λπ. θα περιορίσει δραστικά την ανάγκη για επιστροφή-clawback. Ο ιατρικός έλεγχος σε πραγματικό χρόνο, όπως ήδη τόνισα, θα διασφαλίσει την τήρηση του κλειστού προϋπολογισμού χωρίς την ανάγκη καταφυγής σε clawback. Στόχος μας είναι η αμοιβαία επωφελής συνεργασία, οι ποιοτικές υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους αλλά και ικανοποιητική αποζημίωση των παρόχων για αυτά που προσφέρουν».

1 σχόλιο:

  1. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ...ΤΥΧΑΙΟ? ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ...........
    ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ...........ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΙΚΑ....ΠΑΝΤΩΣ ΟΛΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΠΛΑΚΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΚΟΥΦΑΡΙ ΜΑΣ ΙΔΙΩΣ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή