ΔΝΤ. Σε στενή επιτήρηση οι δαπάνες Υγείας . (Ολη η έκθεση στα Αγγλικά)

ΔΝΤ
Την πιστή εφαρμογή του προγράμματος για τον έλεγχο των δαπανών στην Υγεία, ειδικά σε ότι αφορά τον προϋπολογισμό του φαρμάκου και την εξασφάλιση της επάρκειας των διαθέσιμων κονδυλίων του ΕΟΠΥΥ, επαναφέρει στην έκθεσή του το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η κυβέρνηση θα πρέπει να τηρήσει τους φετινούς στόχους να μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη στο 1% του ΑΕΠ (περίπου 2 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εμβολίων και της φαρμακευτικής περίθαλψης των ανασφαλίστων) και να ανέβει η κατανάλωση των γενοσήμων στο 60% μέχρι το τέλος του 2014.

Προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω, ο μηχανισμός του clawback για τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις, της αναγκαστικής δηλαδή επιστροφής ποσοστού επί του τζίρου τους σε περίπτωση υπέρβασης της δαπάνης, θα διατηρηθεί και το 2015, ενώ το ποσό επιστροφής για το πρώτο εξάμηνο του 2014 θα πρέπει να έχει εκδοθεί μέχρι τον Αύγουστο. Συνίσταται ακόμη η υποχρέωση των γιατρών να συνταγογραφούν, ανάλογα όμως με την ειδικότητά τους, γενόσημα φάρμακα σε ποσοστό 60%. Αλλά και τα δημόσια νοσοκομεία θα πρέπει να χορηγούν σε ποσοστό 50% γενόσημα.
Επιπλέον, ο ΕΟΠΥΥ θα πρέπει να παρακολουθεί και να καταγράφει λεπτομερειακώς τον όγκο και την αξία των φαρμάκων που συνταγογραφούνται, το ποσοστό των γενοσήμων, καθώς και τις επιστροφές από τις φαρμακευτικές εταιρείες. Ο Οργανισμός υποχρεούται να παρακολουθεί και τον όγκο των διαγνωστικών εξετάσεων και των παραπεμπτικών που χορηγούνται στους ασφαλισμένους.

Το ΔΝΤ στην έκθεσή του θέτει εκ νέου την υποχρέωση για μείωση του κέρδους των φαρμακοποιών στο 15%, μέτρο το οποίο θα έπρεπε κανονικά να είχε τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του μήνα. Επίσης τονίζει την ανάγκη για ανανέωση της λίστας με τα σκευάσματα που αποζημιώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως ακόμη και της λίστας με τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, ενώ η ανατιμολόγηση των φαρμάκων θα πρέπει να γίνεται κάθε έξι μήνες, χωρίς καθυστερήσεις.

Η κατάσταση στον ΕΟΠΥΥ πάντως εξακολουθεί να παραμένει «δύσκολη», καθώς η απορρόφηση οφειλών από τις εταιρείες φαρμάκου και τους παρόχους υγείας (ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα) γίνεται με αργό ρυθμό.

Από την έκθεση του ΔΝΤ δεν λείπουν οι αναφορές ούτε και για τα δημόσια νοσοκομεία, τα οποία θα πρέπει να τηρήσουν απαρέγκλιτα τους προϋπολογισμούς και να συντάσσουν λεπτομερείς καταστάσεις εξόδων.


Health sector
o Pharmaceutical spending. We have increased the original claw back target for 2014 by
about €100 million to €2 billion to create space for spending on vaccinations and
medicines for the uninsured. This increase is financed by equivalent offsetting measures
in primary care spending. We have also extended the claw back target to 2015. To
support this target, we have taken measures totaling €625 million, including:
(a) reducing the price of off-patent drugs to 50 percent and generics to 32.5 percent of
the patent price; 

(b) establishing a minimum prescription target of generics of 60 percent for doctors, on average, with suspension in cases of non-compliance;

(c) expanding the OTC list; 

(d) establishing price-volume agreements with companies; and 

(e) introducing evidence-based prescription guidelines and new protocols. 

We will introduce regressive profit margins for pharmacies and reducing them to 15 percent starting June 2014. We have introduced new drugs in the reimbursement list on the basis of objective and strict medical and cost-effective criteria and any future inclusions will be consistent with taking sufficient offsetting measures to keep spending (before the claw back) at €2 billion. The overall price level of generics will need to be assessed in the context of the next review.

o Clinics and diagnostics. We will collect the 2013 claw back on private clinics and diagnostic tests by end-May, and will complete the associated audits by June and September 2014, respectively, and the final settlement of outstanding claims by end- October 2014. We have extended the claw back at the 2013 spending ceiling of €890 million through 2015. We have taken structural measures to support this target, including setting budgets for diagnostic tests to doctors, reducing prices, and requiring ex ante approval of private hospital treatment plans, and stand ready to take further measures as needed to bring actual spending close to the claw back ceiling.

Σχόλια