Παρατηρήσεις και κριτική επι του προσχεδίου Νόμου για την απόκτηση Ιατρικής ειδικότητας


Γράφει ο Δρ. Βασίλης ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ, Συντονιστής Δ/ντής του ΕΣΥ

ΓΕΝΙΚΟΤΗΤΕΣ
«Πανελλαδικές Εξετάσεις» πλέον θα δίνουν οι απόφοιτοι της Ιατρικής Σχολής, προκειμένου να παρακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ειδικότητας, καθώς το σχετικό Προσχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας, πήρε την έγκριση του ΚΕΣΥ και Υπουργικού Συμβουλίου.

Στόχος του Υπουργείου να μειωθούν οι τεράστιες Λίστες αναμονής και να ισχύσει ένα πιο αξιοκρατικό σύστημα.
Δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έχουν οι κάτοχοι άδειας Άσκησης Ιατρικού Επαγγέλματος στην Ελλάδα και η συμμετοχή σε αυτές δεν αποκλείει την κατάληψη θέσης ειδίκευσης, με βάση το σύστημα της λίστας αναμονής.
Επίσης καθιερώνεται για τους ειδικευμένους γιατρούς η «Συνεχιζόμενη Ιατρική Εκπαίδευση και η Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Ανάπτυξη». Πλέον οι γιατροί θα πρέπει να παρακολουθούν ετήσια προγράμματα, τα οποία θα καταρτίζονται από τις Επιστημονικές Εταιρείες των Ιατρικών Ειδικοτήτων – που θα «επανιδρυθούν με νέο νομικό καθεστώς» - , σεμινάρια και συνέδρια.

Το προηγούμενο σύστημα, προφανώς δεν ήταν ούτε σύγχρονο, ούτε κατάλληλο... Δεν μπορεί όμως να καταλάβει κανείς, για ποιο λόγο με τόση βιασύνη και σε τέτοιους καιρούς μπαίνει ένα νέο καθεστώς Ειδικοτήτων
στην καθημερινή πρακτική, όταν περιέχει τόσες ασαφείς πτυχές, ενώ αφήνει «κερκόπορτες», προωθώντας αποκλειστικά σχεδόν τα Πανεπιστήμια, σε ρόλους κυρίαρχους, τη στιγμή που εκπαιδεύουν ίσως το 10% περίπου των προς ειδίκευση νέων γιατρών, τον παραπαίοντα και κακής ποιότητας Ιδιωτικό Τομέα κι ενώ διατυμπανίζεται με περίεργη θρασύτητα το κατά 50% ψαλίδισμα των κλινών νοσηλείας στα δημόσια νοσοκομεία του ΕΣΥ, που αποτελούν τα κύρια εκπαιδευτικά κέντρα της χώρας. Ο περιορισμός της λίστας αναμονής – που φτάνει ως και τα 11 χρόνια - και η κατανομή των ιατρικών ειδικοτήτων, ανάλογα με τις ανάγκες του πληθυσμού, είναι απλά οι «προφάσεις εν αμαρτίαις»...
Αυτοί ξέρουν το γιατί... Εμείς θα τους αφήσουμε να κάνουν ένα άλλο – ίσως και χειρότερο – πείραμα και μάλιστα στο μέλλον της Ιατρικής στη χώρα;

ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Κι ας αρχίσουμε απ' τη σύνθεση της Επιτροπής Εκπαίδευσης και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του ΚΕΣΥ, που συνεδρίαζε «εν κρυπτώ και απαραβίστω», επί 10μηνο περίπου, πριν χορηγήσει στην Ολομέλεια του ΚΕΣΥ το Πλαίσιο Αρχών της πρότασής της.

Να μερικά χρήσιμα στο να βγάλετε συμπεράσματα στατιστικά:
Ø 12 καθηγητές πανεπιστημίων της χώρας
Ø 8 Συντονιστές Διευθυντές του ΕΣΥ (μεταξύ αυτών και ο κ. Μαρουδιάς!!)
Ø 2 ειδικευόμενοι γιατροί

Με κομματική επιλογή (και δε θέλω αντιρρήσεις...):
Ø 19 μέλη, στελέχη ή μεγαλοστελέχη του ΠΑΣΟΚ, όλων των τάσεων και αποχρώσεων
Ø 3 εκ της ΝΔ (της τάσεως Καλοκαιρινού και μάλιστα η κόρη του...Τυχαίο; Δε νομίζω...)

Από τους Ιατρικούς Συλλόγους, επισήμως κανείς...
Από την Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας, τη γνωστή ΟΕΝΓΕ (τα μέλη της οποίας εκπαιδεύουν για 25 σχεδόν χρόνια το 90% των ειδικευομένων...), επίσημα κανείς...

Ο Συντονιστής Διευθυντής και μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΟΕΝΓΕ κ. Λαοπόδης, παραιτήθηκε απ' την αρχή, χωρίς αντικατάσταση!
Όσο για τους ειδικευόμενους –κατά τα άλλα αξιόλογα παιδιά, επιλέχτηκαν μόνο και μόνο ...κομματικά, σαν «τσόντα» ή για άλλοθι...

ΙΔΡΥΣΗ (ή ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗ;) ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Στον ορισμό της (επαν-)ίδρυσης των Επιστημονικών Εταιρειών βρίσκεται το ζουμί...
Γράφεται: «...μπορεί να ορίζει την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ εγγραφής των ιατρών, που είναι κάτοχοι του τίτλου (εννοεί της άδειας ) και τη ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ να αποδέχονται ΔΩΡΕΕΣ ή ΧΟΡΗΓΙΕΣ»!!!
Αν αυτό δεν είναι η Κερκόπορτα «ατασθαλιών»... ή οικονομικών κ.λ.π. συμφερόντων τι είναι; Απλά: ένα Οικονομικό αλισβερίσι και μια ανταλλαγή συμφερόντων...
Και το λέω «μετά λόγου γνώσεως», αφού συμμετείχα στην αναδιοργάνωση μιας μεγάλης Επιστημονικής Εταιρείας, σαν Γενικός Γραμματέας, επί 8ετία περίπου, με ευρωπαϊκή και διεθνή εκπροσώπησή της, με καθιέρωση εκπαιδευτικών και μετεκπαιδευτικών προγραμμάτων, με διοργανώσεις ελληνικών και ευρωπαϊκών εκδηλώσεων, κ.λ.π., πάντα όμως από ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΖΗΛΟ και ΔΙΧΩΣ ΔΩΡΕΕΣ Η ΧΟΡΗΓΙΕΣ...
Επιστημονικές Εταιρείες υπήρχαν και μάλιστα πολύ αξιόλογες, με μεγάλη προσφορά εκπαίδευσης, παράλληλα και σε συνεργασία με τους γιατρούς του ΕΣΥ και του ΙΚΑ, αλλά δυστυχώς δεν τις διαχειρίζονταν η προπεριγραφόμενη «κάστα» και δεν είχαν πρόσβαση στις οικονομικές προσόδους τους... Γιαυτό και «επανιδρύονται» μ' αυτούς, όμως...
Καταλαβαίνετε βέβαια τι πρόκειται να γίνει: Αυτοί θα ορίζουν τους εκπαιδευτές με προσόντα που φωτογραφίζουν τα πανεπιστήμιά τους, τα εκπαιδευτικά κέντρα με τους «αυλικούς» τους, θα ορίζουν την εκπαιδευτική ύλη – λες και δεν υπήρχε...- , με λίγα λόγια θα κάνουν το γενικό κουμάντο, σε ξέφραγο αμπέλι, ρίχνοντας ένα ξεροκόμματο στους φίλους και παρατρεχάμενους Συντονιστές Διευθυντές (τρομάρα τους!) του ΕΣΥ , που –εκτός του κ. Λαοπόδη - δεν έχουν το θάρρος και να βγουν να πουν την αλήθεια ή βολεύονται ή ανταλλάσσουν...

Άσε δε που η ελληνική επαρχία –πλην των πανεπιστημίων- δεν μπορεί πια να εκπαιδεύσει... Βλέπετε για τους «φωτισμένους» καθηγητές – που όλοι γνωρίζουμε το πώς έγιναν, πλην φωτεινών εξαιρέσεων – όλοι οι άλλοι γιατροί στη χώρα δεν πρέπει ...να εκπαιδεύουν, πετούν την πλούσια κλινική εμπειρία στο «καλάθι των αχρήστων», οι μονοφάηδες κι οι αλληλο -ευλογούμενοι...

Φανταστείτε κατάντια κι ατυχία, το να είσαι νέος γιατρός στην Ελλάδα και να θες να κάνεις ειδικότητα... Ουσιαστικά σε διώχνουν σε «εθελοντική μετανάστευση»...

Οι «πάνσοφοι» θα έχουν κι άλλα «παπικά» δικαιώματα: Θα ορίζουν νέες ειδικότητες (να ταχτοποιούν φωτογραφικά τις «αυλές» τους... βέβαια!), θα ορίζουν τους κριτές (με δικά τους κριτήρια, «βουτηγμένα» στην άκρατη επιστήμη, βεβαίως- βεβαίως...), θα έχουν «Σύνοδο» με προεδρείο, επιχορήγηση απ' τις Επιστημονικές Εταιρείες και πάλι ...δωρεές και χορηγίες (άλλα καταστήματα...), θα διαμορφώνουν την μελλοντική ηθική και δεοντολογία του επαγγέλματος (βάζουν το λύκο να φυλά τα ...πρόβατα), κ.λ.π. κ.λ.π. ένα δυσκίνητο «καλοστημένο» μαγαζί- αλαλούμ...

ΙΔΡΥΣΗ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΕ.Σ.Υ.
Μελέτες που αναθέτει, πως και γιατί... Θα ιδρυθούν και άλλες κι άλλου είδους «δορυφόρες εταιρείες» για να παίρνουν μελέτες με ανάθεση;
Το Ινστιτούτο θα έχει ίδιους πόρους... αλλά και δωρεές ή χορηγίες...
Γιατί; Που είναι η περίφημη κρατική επιχορήγηση, που συναντάμε στην Αγγλία, στην Ολλανδία, με εκπαιδευτικά συστήματα, που μάλιστα κατά καιρούς εκσυγχρονίζονται;
Σ' αυτό συμμετέχουν όλοι, πλην αυτών που εκπαιδεύουν στην πράξη, συνδικαλιστές πανελληνίων φορέων των επιστημών υγείας, που ούτε από νοσηλεία, ούτε από κλινική εμπειρία σκαμπάζουν, μπορούν όμως με το αζημίωτο των ιδιαίτερων πόρων του ινστιτούτου να καταστρώνουν προγράμματα (επιστημονικά), αλλά και να κάνουν κουμάντο σε πολλά, όπως και πάλι ...στην άμοιρη ηθική και δεοντολογία!
Με το πρόσχημα της αναδόμησης και του εκσυγχρονισμού των ιατρικών ειδικοτήτων, φτάνουν –οι αθεόφοβοι- στο να χτίζουν ανώγεια και κατώγεια, στην πλάτη των δύστυχων ειδικευόμενων, που διαμορφώνονται σε «επιστήμονες σκλάβους»...

ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
ΠΆΝΤΑ υπήρχαν εκπαιδευτικά προγράμματα για καθεμιά ιατρική ειδικότητα, που τίποτε δεν είχαν να ζηλέψουν από αντίστοιχα αμερικανικά ή ευρωπαϊκά...
Θα αλλάξουν τώρα; Γιατί άραγε;
Και γιατί συμμετέχουν κυρίως καθηγητές και δη οι εκλεκτοί του κόμματος;;; Που είναι η OpenGov, που ευαγγελίζονταν και μας είχαν πάρει τα μυαλά;;
Οι καθηγητές Μιχάλης και Φιλαλήθης ανέλαβαν τη διαβούλευση με τις Επιστημονικές Εταιρείες (εδώ παραδέχονται πως ήδη υπάρχουν και μάλιστα οργανωμένες, αλλά όχι όπως τις θέλουν αυτοί οι κύριοι...), σε ποιο πράγμα; Στις χορηγίες;

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
Τα Εκπαιδευτικά Κέντρα (ΕΚ)– οι Εκπαιδευτικές Μονάδες (ΕΜ), κύρια ανήκουν στα νοσοκομεία του ΕΣΥ... Οι πανεπιστημιακοί τι δουλειά έχουν; Δηλαδή θα λειτουργούν με γιατρούς του ΕΣΥ, που θα εκπαιδεύουν τον ιατρικό όχλο, υπό την υψηλή επίβλεψη των αφεντικών της νοήσεως κι επιστήμης;;
Υπάρχουν Πανεπιστημιακά –αμιγώς- νοσοκομεία; Εκεί να κάνουν τα αφεντικά...
Οι γιατροί του ΕΣΥ καλύπτουν το 90% της εκπαίδευσης, άρα αυτοί πρέπει να αποφασίζουν, και πάντα μέσω των οργάνων τους, δηλ. τις κατά τόπους Ενώσεις και την ΟΕΝΓΕ... Η συμμετοχή των επιστημονικών ενώσεων του ΙΚΑ, του ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ, αλλά κι οι Ιατρικού Σύλλογοι, μπορούν να αναλάβουν τα πάντα, όπως λ.χ. στο Ηνωμένο Βασίλειο... Κάθε άλλη κίνηση εκλαμβάνεται εκ του πονηρού...
Τα περιφερικά νοσοκομεία, δίνουν ειδικότητα 2ης επιλογής; Έτσι τουλάχιστον αφήνει το κείμενο να εννοήσουμε...
Τα ιδιωτικά νοσοκομεία μπαίνουν για πρώτη φορά στον κύκλο της εκπαίδευσης, άραγε γιατί;; Που αποσκοπούν και γιατί τους συμφέρει να εκπαιδεύουν δήθεν; Φτηνοί εργάτες;; Υπάλληλοι στους κυρίους καθηγητές, που συμμετέχουν σ' αυτά;;;
Επιτροπές αξιολόγησης ΕΚ-ΕΜ, προφανώς με παν-επιστημονικά κριτήρια... «Ηλίου φαεινώτερον»...

Τον Συντονιστή Εκπαίδευσης, τι ρόλο του δίνουν να παίζει; Έχει αποζημίωση; Ή θα παίρνει τα ψίχουλα, που θα μοιράζουν οι καθηγητές; Γιαυτό θα υπάρχουν δωρεές ή χορηγίες; Και το κράτος, με τη δωρεάν παιδεία, που βρίσκεται και κρυφοκυττά:

Ο συνολικός αριθμός ειδικευομένων εξαρτάται από τις νοσοκομειακές κλίνες... Τι θα γίνει μετά την κατά 50% περικοπή τους;; Άρα πάνε για συνολική μείωση του αριθμού των ειδικευόμενων, που σημαίνει πως θα υπάρχουν γιατροί πληβείοι (καλύτερα σκλάβοι), χωρίς ειδικότητα (δηλ. άνεργοι, κατ' επίφασιν γιατροί...), που δε θα μπορούν (με τον ΕΟΠΥΥ) ούτε το επάγγελμα να εξασκήσουν...

Ηθικό δίδαγμα (που μοιάζει να μην το γνωρίζει η επιτροπή): Γιατρό, που του στερείς τη δυνατότητα να κάνει ειδικότητα - με άμεσο ή έμμεσο τρόπο - ουσιαστικά ισοδυναμεί με την απόλυτη κοινωνική - επαγγελματική κι οικονομική καταστροφή του. Τα υπόλοιπα είναι για όποιον αντιλαμβάνεται, εκ των έσω, τι θα συμβεί...

ΕΝΑΡΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Το ΑΠΟΛΥΤΟ ...χάος κι αλαλούμ... Να σας πω, πως το κατάλαβα;
Σας αφήνω λοιπόν στις παρατηρήσεις ενός νεαρού ειδικευόμενου, που κατάλαβε τι τον περιμένει:

«Έναρξη εκπαίδευσης για τη λήψη ειδικότητας. Συγνώμη για το αν τα παρακάτω αποκτήσουν ένα πιο λυρικό τόνο, αλλά ίσως αυτό το άρθρο είναι η πραγματικά χειρότερη ιδέα, που έχει έρθει ποτέ σε Συμβούλιο. Στην αρχή οριοθετεί ένα μικτό σύστημα. Δηλαδή η επιτροπή προσπαθεί να μην "πετάξει στον δρόμο" όσους έχουν γραφτεί σε λίστες αλλά να παρουσιάσει το εγχείρημα ως "ομαλή μετάβαση". οι θέσεις που κενώνονται , με έναρξη το τελευταίο εξάμηνο πριν την διοργάνωση των πρώτων πανελλαδικών εξετάσεων, διατίθενται στα δύο συστήματα με την εξής ακολουθία: Η 1η στη λίστα Η 2η στις εξετάσεις Η 3η στη λίστα Η 4η και 5η στις εξετάσεις Η 6η στη λίστα Η 7η, 8η, 9η στις εξετάσεις, η 10η στη λίστα, η 11η,12η,13η,14η στις εξετάσεις, η 15η στη λίστα... Από την 16η θέση και μετά ακολουθείται η ίδια αναλογία 4 θέσεων για εξετάσεις και 1 για τη λίστα. Σε κάθε ΕΚ το σύστημα της λίστας παύει με την πρώτη συμπλήρωση όλων των θέσεών του." Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι αν λόγου χάρη κάποιος είναι γραμμένος σε μια λίστα 10 ατόμων και είναι το νούμερο 5 (ανεξάρτητα πόσο καιρό περιμένει) θα δώσει και αυτός εξετάσεις. Γιατί ο πρώτος της λίστας θα μπει (-9), ο δεύτερος θα είναι με εξετάσεις (-8), ο τρίτος θα είναι ο νυν δεύτερος της λίστας (-7), οι θέσεις του τέταρτου και πέμπτου θα είναι από εξετάσεις (-5), ο έκτος θα είναι ο νυν τρίτος στην λίστα , οι θέσεις 7,8,9 θα πάνε σε αυτούς που έδωσαν εξετάσεις και τέλος ο νυν τέταρτος στην λίστα θα πάρει την δέκατη και τελευταία θέση.

Αν τώρα σε αυτό προστεθεί ότι το "μικτό σύστημα" θα γίνει μόνο μια φορά (εφ' άπαξ χάρη στο παραπάνω σημείο 4) και ότι είναι σαφές ότι θα μειωθούν οι θέσεις...καμία μα καμία θέση ειδικότητας - όπως την γνωρίζει ο μέσος ειδικευόμενος μέχρι σήμερα - δεν θα είναι "ασφαλής". Μόνο ίσως η πρώτη και η δεύτερη θέση σε κάθε λίστα. Το χειρότερο όμως είναι η ύλη. Γιατί σε ανθρώπους που έχεις εξειδικεύσει, ξαφνικά τους ζητάς να απαντήσουν, ως τελειόφοιτοι, σ' ερωτήσεις ιστολογίας και βιοχημείας... Πιθανά αγνοούν στην επιτροπή, ότι η μνήμη είναι σ' άμεση συνάρτηση με την επαφή με το αντικείμενο. Όπως πιθανά αγνοούν, ότι η ειδικότητα είναι προπαρασκευή για το επάγγελμα κι όχι για ακαδημαϊκή καριέρα. Γιατί πως να το κάνουμε, σ' έναν ιατροδικαστή τα Προκλητά Δυναμικά δεν είναι της αρμοδιότητας του!!!... "5 Οι υποψήφιοι που είναι εγγεγραμμένοι σε λίστες των υφισταμένων Ε.Μ της κύριας ειδικότητας κατά την πρώτη ημέρα υποβολής υποψηφιοτήτων για την πρώτη εφαρμογή του συστήματος των Πανελλαδικών εξετάσεων ,όποτε συμμετέχουν σε αυτές, πριμοδοτούνται με 1 μόριο για κάθε εξάμηνο αποδεδειγμένης αναμονής με μέγιστο τα 10." Παρακαλώ δώστε λίγη έμφαση στην λέξη κλειδί "για την πρώτη εφαρμογή του συστήματος" » (ΗΛΙΑΣ ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, Ειδικευόμενος ενδοκρινολόγος)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ - ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ & ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Επόμενο ήταν, ενώ ορίζονται διαδικαστικά και πειθαρχικά θέματα, πουθενά δεν υπάρχει η παραμικρή πρόβλεψη 'η αναφορά προκειμένου για άτομα με ειδικές δεξιότητες... . Τίποτα !!!. Όλοι είμαστε λευκοί, έχουμε μέτριο ανάστημα και μιλάμε άριστα αγγλικά !!! Κι αυτό το κείμενο το 'γραψαν οι «επιφανέστεροι» των Ελλήνων Γιατρών και Πνευματικών Ταγών, που το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν μόνο να εξασφαλίσουν τον εαυτό και την παρέα τους... Επίσης, στις πανελλήνιες εξετάσεις συμμετέχουν όλοι, ακόμα κι άτομα, που έχουν συμπληρώσει μόνο τμήμα από το β΄ μέρος της ειδικότητας... Ακόμα και στις πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις, αν δεν πέρναγες στην Ιατρική Σχολή και πέρναγες σε άλλη Σχολή, δεν σου αφαιρούσε κανείς το δικαίωμα (ούτε και τώρα) να ξαναδώσεις Πανελλήνιες, χωρίς να απαιτεί πρώτα την διαγραφή σου από την Σχολή που πέτυχες: Στο δικό τους «μαγαζάκι», αν παραιτηθεί κάποιος, τότε χάνει τις επόμενες εξετάσεις και μετά από ένα χρόνο μπορεί πλέον να ξαναδώσει, δηλ. ωμά του λένε, «σύρε αλλού, φύγε απ' τη χώρα»...

ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥ
Ενώ στην αρχή το άρθρο μιλά για ένα βιβλίο –ουσιαστικά- διαγωγής του ειδικευομένου, που δικαιούται να γνωρίζει τι γράφουν γι' αυτόν οι εκπαιδευτές του, έρχεται η τρομοκρατία:Στην 6 παράγραφο διατυπώνεται η άποψη πως "ο ειδικευόμενος είναι αναλώσιμο είδος", και τούτο πραγματικά εμφανίζεται σ' όλο του το μεγαλείο: «Με αιτιολογημένη, για σοβαρούς λόγους (Ποιους άραγε;) και ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Εκπαίδευσης που λαμβάνεται πριν το ήμισυ του συνολικού χρόνου εκπαίδευσης, είναι δυνατόν να συσταθεί σε ειδικευόμενο η αλλαγή ειδικότητας. Επί ενστάσεώς του μπορεί και πάλι ομόφωνα να αποφασισθεί η διακοπή της εκπαίδευσης του ειδικευόμενου. Σε αυτή την περίπτωση, επί καταλήψεως νέας θέσης σε άλλη ειδικότητα από τον ειδικευόμενο αυτή είναι εξ αρχής έμμισθη." Δηλαδή το συμβούλιο αυτό, για μη καθορισμένους "σοβαρούς λόγους" μπορεί να σου επιβάλλει ν' αλλάξεις ειδικότητα. Αλλά (σ' επιβεβαίωση της πραγματικής ιδέας, που έχει η Επιτροπή για τους ειδικευόμενους) μπορεί να σου επιβάλλει τη διακοπή της ειδικότητας !!! Αν αυτό δεν είναι «ωμή κατάλυση κάθε συνταγματικού δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού», τότε τι είναι !!! Η προσωπική ελευθερία, ως δυνατότητα αυτοκαθορισμού και αυτοδιάθεσης, που επιτρέπει την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, μάλλον για τους κυρίους αυτούς... ανήκει στη σφαίρα της πιο άγνωστης (γι' αυτούς) φαντασίας... Μα οι άνθρωποι γιατί να ενδιαφερθούν για τους ειδικευόμενους, τα συμφέροντά τους κοίταξαν να περιφρουρήσουν και ...πάτησαν όλους τους άλλους!!! Το ακούσατε αυτό κε Γιαννόπουλε και κε Γιακουμάτο;;;

Τα άρθρα 10 & 11 δεν αξίζουν να σχολιασθούν...

Επίλογος: Κάλεσμα για δράση.
Αξιότιμοι κύριοι της εν λόγω και κάθε εν λόγω Επιτροπής, εσείς που «διϋλίζετε τον κώνωπα και καταπίνετε την κάμηλο», πρέπει να μάθετε, πως όσα χαρτιά ή νιτερέσια ανταλλάζετε μεταξύ σας, «δάσκαλοι» δεν γίνεστε... Είναι ιερή η λέξη «δάσκαλος», είναι ιερή η σχέση «δάσκαλου – μαθητή», που ιδιαίτερα εξυμνήθηκε απ' τους προγόνους μας, κι εσείς δεν αξιωθήκατε να την κατανοήσετε... Ότι κείμενα και να γράψετε, «δάσκαλοι» δεν γίνεστε, επειδή δεν επιλέγετε τους «μαθητές» σας σαν ελεύθερους ανθρώπους, μ' ελεύθερη βούληση, αλλά με δουλική συμπεριφορά έναντι υμών... Η μόνη λύση, για το επαίσχυντο αυτό προσχέδιο νόμου, είναι να μπει ΑΜΕΣΑ και πολύ βαθιά σε κάποιο συρτάρι!! Μη τολμήσετε να το πραγματοποιήσετε!!

Ακόμα κι υπέρ των εξετάσεων να είναι κάποιος, όπως άλλωστε κι ο υποφαινόμενος, δεν μπορεί να μην βλέπει ότι ο στόχος είναι η εξόντωση κάθε προοπτικής του μέσου ειδικευόμενου, του μέσου ελεύθερου νέου γιατρού, με το φάσμα της εξαθλίωσης, που του χάρισε η Κυβέρνηση Μειωμένης Εθνικής Αντίληψης, την οποία –αλλά και κάθε άλλη παρόμοια- επιλέξατε και θέλετε να υπηρετήσετε, γιατί απλά τα συμφέροντά σας συμπλέουν... Αν θέλατε να επιλέξετε μελλοντικά ελεύθερα πνεύματα και διάνοιες, θα έπρεπε να δίνατε έναν ικανό χρόνο πρώτης εφαρμογής, λ.χ. μετά 6ετία, ώστε να μπορέσει αυτός, που θέλει να διαλέξει να γίνει γιατρός, να γνωρίζει από πριν τι τον περιμένει.

Αν πάλι θέλετε –όπως διαφαίνεται - , να δημιουργείστε "Σατράπες-Συντονιστές" κι Επιτροπές - με πρόσχημα την καλή εκπαίδευση - αλλά στην ουσία εξυπηρέτηση δικών σας οικονομικών προσοδίων, θα μπορούσατε να κάνετε υποχρεωτική και δωρεάν την παρακολούθηση Ελληνικών και Διεθνών επιστημονικών εκδηλώσεων... Κι οι μεν γόνοι των εύπορων οικογενειών, μάλλον με το δικό σας τερατούργημα, θα πάρουν τον δρόμο μεταναστεύοντας αναγκαστικά για «κάποια σοβαρή κι ευνομούμενη βόρεια χώρα», οι δε άλλοι θ' αλλάξουν επάγγελμα... Τόσο απλά και τόσο καταστροφικά...

Όσο για το περίφημο Υπουργείο Αντι-υγείας τι μπορεί κάποιος να πει; Για τον οδοστρωτήρα ή ολετήρα κύριο Υπουργό; Μέχρι τώρα διώχνει ειδικευμένους γιατρούς σε αναγκαστική μετανάστευση, τώρα θα διώχνει και κάθε ελπίδα...που η χώρα θα γεννήσει στον τομέα της υγείας... Αντί να κλείνει νοσοκομεία και να καταργεί κλίνες, συνεπώς και θέσεις ειδικευομένων, ας τηρήσει την Ευρωπαϊκή Οδηγία για 4 εφημερίες τον μήνα, για την οποία κι έχει ήδη η χώρα καταδικαστεί και πληρώνει γιαυτό, για να δει με τα μάτια του κι όχι να πληροφορείται απλά από τους ειδικούς, σαν τον πολλή κ. Μόσιαλο ή τον κ. Μαρουδιά, λ.χ., πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει σε ειδικευόμενους νέους γιατρούς... 

Όλοι εμείς οι παλιότεροι περάσαμε απ' εκεί και γνωρίζουμε πόσο και πως εργάζονται, γιαυτό και τους έχουμε αγκαλιάσει – με όλα τα επί μέρους προβλήματα – στις ενώσεις και στην Ομοσπονδία μας, σαν ισότιμα μ' εμάς μέλη... Γιατί στου «κασίδη το κεφάλι», με 9 και 10 εφημερίες το μήνα, με ολοήμερο τρέξιμο κι άγχος, είναι εύκολο να γράφονται θεωρίες από τους διανοούμενους κύριους της Επιτροπής των Νέο-σοφών. Αλλά μόνο που δεν τις κάνουν αυτοί, μόνο που ξέχασαν ή μόνο –απλά- δεν τις πέρασαν, σαν "οι εκλεκτοί", πιθανά γόνοι καθηγητών ή μεγαλογιατρών, που συχνά παρουσιάζονται στις καφετέριες του Κολωνακίου και στα συνέδρια, σαν μεγάλοι κι επίδοξοι ιατροί και πολλά υποσχόμενοι – πολύφερνοι - νέοι.

ΥΓ. Πραγματικά ευχαριστώ τον συνάδελφο κ. Γιοβανόπουλο, για το εξαιρετικά αναλυτικό του σημείωμα, σαν μια προσέγγιση, απ' αυτές που προβάλλονταν στις αίθουσες του ΑΚΡΟΠΟΛ ή του ΣΠΟΡΤΙΓΚ της δεκαετίας του '70... Τότε που δεν είμαστε χαλίφηδες, αλλά μερικοί εξ ημών ονειρεύονταν να γίνουν χαλίφηδες, στη θέση των χαλίφηδων, που τότε γκρέμιζαν... Αλλά «μηδένα προ του τέλους μακάριζε» ή επί το λαϊκότερον «η αχλάδα πίσω έχει το κοτσάνι»... Μετά τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις, τι μέλλει γενέσθαι; Ας τολμήσουν...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου