Ι.Σ. Ρόδου - Δελτίο τύπου κατά της εμπορευματοποίησης της ΠΦΥ και την δημιουργία καρτέλ Υγείας

Ρόδος Τέταρτη     3 Αυγούστου    2011
 
*     ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
*     ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ 51% ΣΕ ΜΗ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΣΤΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
*     ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ  ΣΤΑ ΚΑΡΤΕΛ ΤΗΣ  ΥΓΕΙΑΣ


Η άσκηση της Ιατρικής στην Ελλάδα δεν αποτελεί κλειστό επάγγελμα,  γι’ αυτό και ο κλάδος είναι κορεσμένος αφού κάθε ιατρός μπορεί να εξασκήσει αποκλειστικά το επάγγελμα του σε οποίο Ιατρικό Σύλλογο της χώρας είναι εγγεγραμμένος είτε ως φυσικό πρόσωπο είτε ως νομικό πρόσωπο με ατομική ιατρική έδρα ή  Πολυϊατρείων, Ο.Ε, ΕΠΕ έως και Α.Ε.(ανώνυμη ιατρική εταιρεία)  όχι όμως ποτέ ως εμπορική επιχείρηση. Η λειτουργία παροχής ΠΦΥ   διέπεται από δεκάδες νόμους που αφορούν την υγεία, την ιατρική λειτουργία του επαγγέλματος και τους Ιατρικούς Συλλόγους  όχι όμως τα εμπορικά Επιμελητήρια.
Οι περιορισμοί που αίρονται με το νέο νόμο χωρίς να αναφέρεται πουθενά ο όρος ιατρός είναι οι παρακάτω:
1. Αριθμός προσώπων που έχουν πρόσβαση στο επάγγελμα.
2. Εξάρτηση χορήγησης αδείας από εκτίμηση πραγματικής ανάγκης
3. Γεωγραφικά όρια στο δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος
4. Ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των ασκούντων το επάγγελμα
5. Απαγόρευση δημιουργίας περισσοτέρων εγκαταστάσεων από το ίδιο πρόσωπο.
6. Επιβολή ή απαγόρευση άσκησης του επαγγέλματος υπό ορισμένη εταιρική μορφή.
7. Περιορισμός στη συμμετοχή στο εταιρικό κεφάλαιο με κριτήριο την επαγγελματική ιδιότητα των συμμετεχόντων.
8. Υποχρεωτικές κατώτατες τιμές
9. Περιορισμοί που υποχρεώνουν τον ασκούντα το επάγγελμα να προσφέρει μαζί με τη δική του υπηρεσία και άλλες συγκεκριμένες υπηρεσίες.

Ο νέος Νόμος προβλέπει ότι εφ' όσον κρίνεται αναγκαία η διατήρηση για κάποιο επάγγελμα ενός ή περισσοτέρων από τους παραπάνω περιορισμούς, τότε απαιτείται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος , και τούτο μόνο όταν συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος.
Χωρίς να έχει προηγηθεί κανενός είδους διάλογος ή δημόσια διαβούλευση  και ενώ στον κατάλογο του Υπουργείου Οικονομικών δεν αναφέρεται πουθενά το επάγγελμα του  ιατρού .
Με αυτό τον τρόπο όμως επαναφέρεται με δόλο το πνεύμα και η ουσία του Π.Δ. 180/2009 του τότε Υπουργού κ Δημήτρη Αβραμόπουλου, που είχε σπεύσει και είχε ανακαλέσει αμέσως μετά τις εκλογές  η επόμενη υπουργός κ  Μαριλίζα  Ξενογιαννακοπούλου και που κατόπιν, με τον  Νόμο 3846/2010, είχε κατοχυρωθεί ότι “η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου (51% τουλάχιστον) κάθε νομικής μορφής ιατρικής εταιρείας (Π.Δ. 84/2001) και όχι εμπορικής ανήκει σε ειδικευμένους ιατρούς.
Είναι πλέον προφανές πως ο Νόμος 3919/2011 αναιρεί τον Νόμο 3846/2010 της  κ. Ξενογιαννακοπούλου και με αυτό τον τρόπο  το επάγγελμα μας οδηγείται σε πλήρη εμπορευματοποίηση και μάλιστα σε καθεστώς ανισότητας μεταξύ μη ιατρικών εταιρειών και αυτοαπασχολούμενων ιατρών ,  κάτω από συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και προσπάθειας εξαθλίωσης των ελευθέρων επαγγελματιών ιατρών , ώστε να είναι εύκολη η χειραγώγηση τους, μέσω προωθούμενων συμβάσεων με εξευτελιστικές αμοιβές   και χωρίς κανείς να εξασφαλίζει την καταβολή ακόμη και των ελάχιστων αυτών αμοιβών από τα ήδη διαλυμένα Ασφαλιστικά Ταμεία.
Ο Ιατρικός Σύλλογος Ρόδου μαζί με όλους τους Ιατρικούς Συλλόγους της χώρας είναι αντίθετος στο νέο νόμο που ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο στη πλήρη εμπορευματοποίηση της ΠΦΥ  και την δημιουργία καρτέλ Υγείας με την βούλα του κράτους, ενώ υπογείως προωθεί πλέον την κατάργηση των Ιατρικών Συλλόγων, για να δοθεί έτσι  ολοκληρωτικά και ελεύθερα ο αδύναμος ασθενής βορά στα τρωκτικά της υγείας.

Είμαστε αντίθετοι γιατί:


  1. Η κατάργηση του 51% για ιατρούς στις ιατρικές εταιρείες που προωθούν οι σοσιαλιστές   κ. Λοβέρδος μέσω του κ. Βενιζέλου δεν υπαγορεύεται από κανέναν κανονισμό της Ε.Ε., ούτε από το Μνημόνιο, ούτε από το μεσοπρόθεσμο ούτε από καμιά δανειακή σύμβαση. Μονάχα από τους εντολείς τους επιχειρηματίες Υγείας που μέσα στη κρίση προσπαθούν να βγάλουν τις ζημιές τους από τον ασθενή και τα  χωρίς οικονομικό πάτο  πια ασφαλιστικά ταμεία που δήθεν θέλουν να σώσουν.
2.   Η απόφαση της κυβέρνησης είναι  σε πλήρη αντίθεση με την οδηγία του Μπολγκεστάιν 2006, όπου ο κλάδος Υγείας εξαιρείται ρητά από την επιχειρηματικότητα, για την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος.
  1. Η απόφαση της κυβέρνησης θα αυξήσει την ιατρική ανεργία, γιατί απειλείται με αφανισμό ο αυτοαπασχολούμενος ιδιώτης γιατρός, μιας και τα Διαγνωστικά Κέντρα και Πολυϊατρεία θα μπορούν να μετακινούν ιατρικό προσωπικό σ’ ολόκληρη την Ελλάδα περιοδικά, λόγω της κατάργησης των γεωγραφικών ορίων άσκησης του ιατρικού επαγγέλματος.
  2. Με τη νέα διάταξη θα κορυφωθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των γιατρών, σε βάρος κυρίως των εργαζομένων στην Περιφέρεια, που εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους πλανόδιους  ‘’καθηγητάδες’’ γιατρούς του Σαββατοκύριακου από το Κέντρο.
  3. Με την Υγεία στους εμπόρους, θα αυξηθεί η αιμορραγία των Ασφαλιστικών Ταμείων προς τα μεγάλα  Διαγνωστικά Κέντρα και ‘’Super markets – Πολυϊατρεία’’ με την προκλητή ζήτηση εργαστηριακών εξετάσεων και την υπερσυνταγογράφηση  με  πλασματικές προσφορές ΠΦΥ   σαν προϊόντα  , που δεν θα μπορούν  να ελεγχθούν  με τα οποιαδήποτε αμφισβητούμενα διαγνωστικά και θεραπευτικά πρωτόκολλα, παρά μόνον με την συνειδητή συμβολή του αυτοαπασχολούμενου ιδιώτη γιατρού.
6.   Είναι σίγουρο ότι θα ακριβύνουν αρκετές σύγχρονης τεχνολογίας εργαστηριακές εξετάσεις, που θα γίνονται μονοπωλιακά μόνο από τα Μεγάλο Πολυεθνικά Διαγνωστικά Κέντρα, σε βάρος των Ασφαλιστικών Ταμείων και της τσέπης των ασθενών και των πολιτών.

  1. Είναι σίγουρο ότι θα μαραζώσει ο κλάδος των αυτοαπασχολούμενων ιδιωτών γιατρών, λόγω της υπαλληλοποίησης των περισσότερων απ’ αυτών, με χαμηλούς μισθούς και ελαστικές σχέσεις εργασίας, στους μεγαλοεπιχειρηματίες των μεγάλων Διαγνωστικών Κέντρων και Πολυϊατρείων.
  2. Τα μεγάλα κέντρα και ιδιωτικές κλινικές  που απασχολούν ήδη γιατρούς με αντιμισθία, συνήθως φοροδιαφεύγουν, κυρίως όμως δεν πληρώνουν τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων γιατρών στο ΕΤΑΑ, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή η εισφοροδιαφυγή τους να αγγίζει περίπου το 1.8 δίσ. € .
  3. Με το νέο νομοσχέδιο αλλοιώνεται η φύση του ιατρικού επαγγέλματος-λειτουργήματος, μετατρέποντας την Υγεία, από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα.
  4. Με το νέο τρόπο παροχής ΠΦΥ  δεν θα φτηνύνουν οι ιατρικές υπηρεσίες, γιατί μέχρι τώρα κανένας μεγαλοεπιχειρηματίας- κερδοσκόπος, δεν έδωσε δείγματα ότι διακατέχεται από ιδιαίτερες κοινωνικές ευαισθησίες.
11.  Με το νέο νομοσχέδιο θα υπάρχει διαρκής παραβίαση του Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (Ν.3418/2005), καθώς τα «εξωιατρικά συμφέροντα» δεν υπόκεινται στους κανόνες της, παρά μόνον οι γιατροί.
12.  Τέλος, θεωρούμε πως, ο αιφνιδιαστικός τρόπος που παραχωρείται ο ιδιωτικός τομέας της Υγείας στους κερδοσκόπους και τα μονοπώλια, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου από το Υπουργείο Υγείας, μας επιτρέπει να σκεφτούμε στην καλύτερη περίπτωση αδυναμία χάραξης στρατηγικής και σχεδιασμού για τον ιδιωτικό τομέα Υγείας και στην χειρότερη, εξυπηρέτηση οργανωμένων κερδοσκοπικών συμφερόντων, με ότι αυτό μπορεί να περιλαμβάνει, καθόσον δεν πρόκειται για «άνοιγμα» του ιατρικού επαγγέλματος-λειτουργήματος, που έτσι κι αλλιώς είναι ανοιχτό από μόνο του.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος                                                                        Ο Γ. Γραμματέας

Χρήστος Απ. Μαντάς                                                               Γιάννης Σ. Μυροφόρου 

1 σχόλιο:

  1. Επιτελους μακαρι αυτο το καρκινωμα να σπασει? Δηλαδη ο γιατρος επιχειρηματιας ειναι διαφορετικος απο ενα επιχειρηματια? Ειμαι κλινικος μοριακος γενετιστης (βιολογος) με 14 σπουδες (πρωτο πτυχιο, μαστερ, διδακτορικο και 4χρονια κλινικη ειδικοτητα ) στην ολλανδια. Σε ολη την ευρωπη εχω το δικαιωμα να εχω εργαστηριο η να ασχοληθω με το επαγγελμα μου...οχι ομως στην ελλαδα γιατι? (ιατροι ''βιοπαθολογοι'' με ενα χρονο γενετικη ) δεν με αφηνουν να εξασκησω το επαγγελμα που εχω σπουδασει με τοσο κοπο. Ας σπασει επιτελους το αποστημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή